• Knoppisar

brun flytning och molvärk

Hej på er! Jag är ny här. Är 33 och väntar mitt tredje barn. Är i v10+2. Igår när jag var på toa och gjorde nr2 kom det en rejäl brun flyning på pappret. Nu är jag super orolig då jag inte varit med om detta vid mina föregående grav. Har också rejäl "mensvärk" i mage och rygg. Någon med som upplevt detta? Kramar

• Svar på tråden brun flytning och molvärk
  • Snuttenutt

Vill inte skrämma dig, men jasg hade det när jag var gravid första gången.. och det slutade med ett missfall. tycker att du skall åka och kolla upp det. Men det kan ju inte vara något oxå.. en del får ju flytningar under hela graviditeten.
    lycka till!

• Golddigga

det kan vara början på ett missfall eller så kan det gå som för mig när jag blödde att det ändå fanns ett troll i magen med ett pickande hjärta och även en vecka efter blödningen fanns ett pickande hjärta....

• Skogsjäntan

Jag hade samma problem med bruna flytningar för en vecka sedaqn och fick göra ett VUL. De kunde inte se mycket mer än att allt såg normalt ut så jag ska få komma dit igen på torsdag och göra ett nytt och se om det finns någon hjärtaktivitet.

Enligt min läkare och min bm så är det vanligt med både bruna flytningar och lätta blödningar i början av graviditeten. Jag tror inte du behöver vara orolig men jag tror att du, som i mitt fall, skulle må bäst av att få träffa en läkare, göra ett VUL och se hur det står till.

Lycka till!

• Filbunke

Under min första graviditet så fick jag bruna flytningar med klumpar runt vecka 10. Men de gick över efter någon dag och sedermera födde jag en välskapt son. Andra gången så hände samma sak, men den här gången gick det inte över. Det gick från bruna flytningar, till mer blodartat. När det gått en vecka ungefär så åkte jag till gynakuten och då visade det sig att fostret hade slutat att växa. Så som många andra har skrivit så kan det vara vilket som. Jag tycker också att du ska kolla upp det så att du slipper gå och vara orolig.

• Chrizty

Förra graviditeten så fick jag så i v.10 och det höll i sig i ett par dagar och sen kom blodet.
    Fick ett MA!
    Denna graviditet så fick jag bruna och rosa flytningar i MÄNGDER förra söndagen och åkte in akut pga oron eftersom det var så det började förra graviditeten men allt var bara bra!
    Igår så fick jag även en kraftig störtblödning från ingenstans (är i v.12) och trodde allt var kört verkligen men bebis mår jättebra!

Så det kan både gå bra och dåligt..
    Det är tyvvär bara att vänta och se..

Chrizty med ♥Miranda 000712♥ & ♥Melissa 040227♥ & bebis nr 3 i magen
  • Filbunke

Vad är det som händer egentligen i vecka 10, för båda gångerna så hände detta just i vecka 10 för mig. Och det verkar ju som fler har samma erfarenhet....Knepigt.

• picolina

jag hade bruna flytningar och ont.. det gick bra! fick inte missfall...

Svar på tråden brun flytning och molvärk