• robinsson

Blind på ett öga!

Min son föddes för 3 år sen,och redan på bb så märkte de att allt inte stod rätt till..
    Vi fick konstaterat några timmar senare att han hade blåsljud på hjärtat som till 95% skulle behövas opereras när han blev lite äldre...
    Detta blev en smärre chock för mig som själv haft en syster som dog i hjärtfel när hon var 12 år!
    Min son öppnade heller inte sitt högra öga alls på 2 dagar efter vi kom hem från bb..
    Och när han väl öppnade det så såg vi att det inte alls såg ut som sitt vänstra öga,det var en missbildning fick vi reda på hos läkaren,han var blind på ögat!
    Jag har aldrig känt mig såå tom innuti mig som jag gjorde just då!
    Många tankar flög igenom mig...
    Nu 3år senare, har han blivit opererad från sitt hjärtfel(han var 6 månader när de opererade honom) och han har fått en fin protes till sitt öga..
    Han är världens mysigaste lilla kille,snäll och ödmjuk mot alla!
    (visst han kan bli arg oxå,men han tänker alltid på alla så det tar ut sin del )
    Jag ser på min Kevin som springer runt och busar med syskonen och jag är så tacksam mot att det finns så bra läkare i Sverige!
    kramizz

• Svar på tråden Blind på ett öga!
  • Persilja

Vilken härlig kille det verkar vara.

Bra att det har ordnat sig med operation och ögonprotes, kram/P

• S med 2

kram på dig!
    tur att de flesta barn har så underbara föräldrar som tar till sig barnet och inte skjuter undan det.
    Din kille kommer att gå långt på detta.
    kram igen

• Mammatill8
    ja de är verkligen duktiga! Min Signe är också 3 år och är nästan döv.. de har opererat rör i öronen och nu har hon hör apparat.. och hon kan höra!!
  • Ammi

Min mormor (låter gammalt ja vet hon e 69) hon har varit blind på sitt öga sen hon var ett par år gammal. Det har gått fin fint!

min son saknar även en njure.. ska tydligen va rätt vanligt har ja hört. Men icke så allvarligt!

ta hand om er!

• Alvi

Vad härligt att läsa ditt inlägg, att det har blivit så bra...

Själv är jag lite smådeppig just nu, det känns som att "allt" händer min dotter (klumpfot o behöver glasögon, 4 månader gammal) men allt löser sej ju....! =)

• Alvi

..och löser det sej inte så lär man sej ju leva med det... =)
    Antar jag...

Svar på tråden Blind på ett öga!