• Hemma

    Fort Lauderdale eller Orlando

    Hej

    Planerar att åka till Florida i April 2007 men vi kan inte bestämma oss vart vi ska åka. Vi har tittat på Fort Lauderdale och Orlando. Vi kommer att åka med våran dotter som då är nästan 2 år. Ni som har varit där, vilket ställe skulle nu rekomendera??

  • Svar på tråden Fort Lauderdale eller Orlando
  • bamse333

    hej !! har varit i Orlando 3 ggr. Barnen har varit med. Första gången var jag gravid, andra gången var våran son 1,5 år + att jag var gravid. Tredje gången vi åkte så var våra barn 3 & 5 år. Det är ett underbart ställe att åka till. det ända som är synd är den jobbiga flygresan, men det är värt alla timmar på planet.. Funderar på att åka igen.. Hör av dig om du undrar om något.

  • Pyff

    Jag har också varit i Orlando 3 ggr Love the place! Orlando och Ft L är ju dock rätt olika...............beror ju på vad man är ute efter liksom. Orlando är ju fantastiskt med alla sina "theme-parks" typ Disney, Sea world, Universal osv osv, men kanske roligare när barnen är något större än 2 år..... Det ligger ju som du säkert vet mitt i Florida så att säga, alltså inget bad alls även om det ju finns pooler nästan överallt.
    Ft L ligger ju vid havet och är ju en bad-ort och fördelen är ju att det är nära Miami om man vill åka dit en sväng eller varför inte till Key West som är fantastiskt!

  • Tesie

    Jag gillar båda ställena, det beror ju på vad man är ute efter att göra!

  • la luna

    Jag har bott i Fort Lauderdale och tyckte mycket om staden men det finns inte mycket mer att göra än att bada i havet. Visst finns det stora köpcentrum och så men om ni är ute mer för att roa er så skulle jag föreslå Orlando. Det tar ca fyra timmar med bil från FL till Orlando. Från FL till Key West åxå ca fyra timmar. Miami ca en timme med bil. Inte så långt från Orlando ligger även Tampa som har ett stort nöjesfält som heter Buschgardens, det rekomenderar jag starkt.
    Åh vad jag längtar tillbaka dit nu!!!
    Hoppas att mitt inlägg inte kommer försent (om ni redan bestämt er)!
    // Luna

  • Weeee

    Orland är perfect för baranen med Disney World osv. men eftersom att den ligger en bit från kusten så blir den så himla varmt där.Fort Lauderdale är jätte vackert menvi var i Florida i september och besökte Clearwater, underbart ställe. perfekt för barn, många mysiga resturanger. Rekomenderas varmt

    /evelina

  • Pyff

    Jag gillade också Clearwater beach (även om vi satt i bilkö i FYRA TIMMAR för att komma ut från själva Clearwater till beachen!!!), om man ska åka dit så är ju Orlando ett bra ställe att utgå ifrån eftersom det ligger i samma höjd så att säga....

  • Pyspunkan

    Puffar upp en gammal tråd eftersom jag själv funderar på Florida. Hur mycket fickpengar ska man räkna med på två veckor i Florida? Vi är två vuxna två barn? Vad kostar hyrbil?
    När jag har kollat resor verkar vings charter vara ett billigt alternativ jmf med att boka själv- kan det verkligen stämma??

  • melicia

    Orlando en massa roliga parker. Ft lauderdale bara pensionärer med blått hår

Svar på tråden Fort Lauderdale eller Orlando