Ha bebisen i vagga?/ Bra/ Dåligt?
Hej , hade tänkt ha en vagga den första tiden men vad säjer experterna om det? Blir det hemskt bökigt o så? Positiva o negativa aspekter?
Eller ska man köra på spjälsäng direkt?
// Osäker...
Hej , hade tänkt ha en vagga den första tiden men vad säjer experterna om det? Blir det hemskt bökigt o så? Positiva o negativa aspekter?
Eller ska man köra på spjälsäng direkt?
// Osäker...
Har haft vagga den första tiden med alla mina tre och ska även ha det till denna fjärde. Tycker att det är jättebra. Lagom höjd om man har den brevid sängen (i spjälsängen hamnar bebisen lite högt) Perfekt att man kan gunga på den så bebisen somnar om på natten utan massa bärande. Min man lärde sig gunga på vaggan i sömnen med vår första som hade kolik och var mycket orolig på natten. Det är ju dessutom väldigt ombonat (kan man i och för sig fixa enkelt i en spjälsäng också). Finns säkert många nackdelar och folk som tycker tvärsom men för mig har det bara varit positivt!
Jag ska ha vagga och har hört att det är bra eftersom barnet gillar när det är lite trångt omkring dom precis som i magen. Och en vagga tar ju inte lika mycket plats som en säng.
Min son tyckte den gungade åt fel håll. Jag tyckte den var liten och smidig.
Jag har en vagga till min son, den gungar "längsmedgung" Jättebra tycker jag. Fast den börjar bli för liten, han är 4 månader.
Jag gjorde iordning min gamla korg på hjul när min dotter skulle födas. Nu blev det inte som vi hade tänkt Hon ville absolut inte sova där. Hon skulle sova på mitt eller min mans bröst
När hon var ca 3mån så var hon för tung, vi kunde inte sova längre så då fick hon bo mellan oss. Vid 4mån så flyttade hon till spjälsäng. Jag hade absolut inte tänkt att ha en bebis i sängen, men det är svårt att planera med de små liven
Jag skulle inte lägga ner allt för mkt pengar på en vagga eller likande. De kan ju ha den så kort tid. Varför inte göra det mysigt å trångt i spjälsängen. Köpa vyssanlulltassar istället (har dem inte heller pga att min dotter inte förstod sig på att vi vaggad, rulla osv till sömns)
skidan - vad är "vyssanlulltassar"?
Fötter som sätts på spjälsängen så att man kan gunga den. Ser ut som små gummibollar. Finns på IKEA tror jag..