• Anonym (känsligt)

Slem från analen?! Vad är detta?

Födde barn för två månader sedan och har den senaste veckan märkt att jag har en slemmig, seg (snorliknande) flytning från ändtarmen. Trodde först att det kom från slidan men det gör det inte. Kan detta vara farligt? Jag har aldrig haft analsex och är frisk för övrigt. Någon som varit med om något liknande?

• Svar på tråden Slem från analen?! Vad är detta?
  • Anonym (känsligt)

puffar

• Anonym

Min mamma har haft precis som du beskriver och hon gjorde alla kontroller man kan tänka sig men ingen upptäckte vad som var fel. Hon slutade äta vitt bröd och då blev hon bättre men det är inte säkert att det är det men kan kanske vara värt ett försök. Lycka till.

• Anonym (känsligt)

Vill gärna ha fler svar. Har läst att det är ett symtom på hemmorojder men jag har inte ont "där bak". Däremot är jag alltid lite hård i magen. Har även läst att det är symtom på cancer och jag blir givetvis livrädd.

• iolanthe

Jag vill inte skrämmas, men det kan vara farligt. Så jag tycker du ska kolla upp det genast.

• Anonym (känsligt)

Hjälp!

• Anonym

jag har hemorrojder men jag blöder inte, brukar få liknande ibland..det kan bero på hemorrojder helt enkelt, men det kan också bero på ngn allergi tror jag..

• Nattsaga

Tycker absolut du ska kolla upp det, har hört att de inte är bra.

• Anonym (känsligt)

Vart går man då? Vårdcentralen?

• Hannah76

Ring din familjeläkare o be om en remiss upp till kirurgmottagningen för att få göra en rektoskopi o ta lite prover. Det behöver inte vara något farligt alls, du kanske bara har fått en irriterad tarm, men alla besvär från tarmen ska man kolla upp! Ingen farlig undersökning alls, den gör inte ont - även om det inte är så där jätteroligt att få en kamera i stjärten.. *L* Det är en rutinundersökning o det är inte heller pinsamt eller skämmigt.

Ring på en gång så får du det gjort.

Massor med lycka till!
    Kram.

• Anonym (känsligt)

Vad snäll du är Hannah. Jag är inte rädd för undersökningarna bara för vad det kan vara. Jag har ju just fått ett litet barn. Jag vill inte vara sjuk! Jag har ingen familjeläkare så jag får väl ringa vårdcentralen.

• Hannah76

Ja då får du ringa vårdcentralen. Tarmarna påverkas ju när man är gravid (ändrar läge o blir lite ihoptryckta) men det kan ju vara en mängd olika saker, som inte är farliga. Det är inge kul att gå o oroa sig. Har du andra problem m magen?

• Anonym (känsligt)

Jag har alltid varit hård i magen så jag äter väldigt mycket fiber för att hålla den igång överhuvudtaget. Äter krossade linfrö i rätt stor mängd. På den påsen står det att det bildas ett geléartat hölje när det reagerar med vatten och att det ska ge laxerande verkan i tarmen. Kanske kan det vara det som jag ser? Fast nu när jag kollade med spegel i underlivet ser jag att jag har mängder av slemflytningar från slidan. Verkligen mängder.. Det är sånt där "fertilt sekret" som brukar kallas äggvitesekret. Så kanske kommer det från slidan och har åkt bakåt när jag torkar mig, torkar ju mig framifrån och bak när jag är på toa. Jag vet som sagt inte men jag ska kolla upp det vidare.

• Anonym

ja jeg tror ikke dette r noe å bli redd for, hvis problemet vedvarer kan du jo selvsagt ringe legen.Men bare slim , har jeg ikke hørt er canser tegn. Jeg har det av og til selv.Er du forkjølet kan det være du har svelget slimet og det kommer ut med avf.
    Tror ikke dette er farlig!

• Orion Mardi

TS...jag tror att dina sympton beror på att du äter krossade linfrö....
    Men för säkerhetsskull borde du nog kolla upp det.
    Ring doktorn!

• Anonym (känsligt)

Kollade nyss igen när det kändes som att det rann slem. Men det är helt torrt vid analen. Däremot massor från slidan. Så det kanske har kommit därifrån hela tiden... Det är MASSOR och avståndet mellan hålen är inte så stort. Vi får se. Ska fortsätta kolla med spegel och ficklampa varje gång det kommer mer. Tack för alla era svar.

Svar på tråden Slem från analen?! Vad är detta?