• Who am I

Är man en HEMSK människa om man inte skänker till välgörenhet?

Jag är en person som aldrig skänker till välgörenhet, fastän jag har gott om pengar och absolut skulle ha råd, eller ens bryr mig i om folk svälter i Afrika eller sover på gatorna runt om i Sverige.
    De pengar jag och killen tjänar ihop spenderar vi på oss, inte på andra.
    Vi skänker varken pengar, saker, kläder eller tid till välgörenhet då vi seriöst inte bryr oss, men gör det oss, mig, till hemska människor?

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Svar på tråden Är man en HEMSK människa om man inte skänker till välgörenhet?
  • oktmamma

Nej, ni är inga hemska människor för det heller!

• MINI25

Absolut inte.
    Vad är det som säger att du, bara för att du har bra ekonomi måste skänka pengar?

• Mamma Mysig

Jag har aldrig skänkt pengar ( kanske en gång ) men istället ger jag saker till folk i min närhet som behöver det, så jag vet att det går fram

• Jennie med ie

Om du inte _bryr dig om_ att folk i Afrika t ex svälter, ja då tycker jag nog du är rätt hemsk. Delvis. Men inte bara för att du inte skänker till välgörenhet.

---- Skjut inte upp till morgondagen vad du kan göra i övermorgon ---
  • Who am I

Det verkar bara som att majoriteten av medlemmarna på FL anser att man är en hemsk människa om man inte bryr sig om alla världens plågor, inte skänker pengar till ditten eller datten osv. Vill bara se om ALLA tycker likadant.

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Nattsaga

Ja att du skiter fulltständigt i att folk svälter i afrika tycker jag låter trist, men inte att du inte skänker pengar.

• Lequisha

Ni som svarat att ni inte gör det och inte bryr er. Skänkte ni pengar när Tsunamin kom, och brydde ni er om det eller kände ni samma då?

Obs, ta inte detta som ett påhopp, jag är ärligt nyfiken bara?

• Apif la deuxième

Nej, har någon sagt att ni är det? Dumt av dem isåfall. Jag skänker pengar sporadiskt, men anser mig varken vara bättre eller sämre för det. Mången gång köper jag dyr lyxglass trots att jag vet att pengarna kunde räckt till mat för en hel månad åt nåt barn i Afrika, mn jag anser mig ha rätt att njuta av pengar jag själv tjänat, och jag vill inte ha dåligt samvete när jag äter min glass. De som anklagar andra för att vara hemska människor för att de inte donerar pengar är oftast hycklare, för jag är helt säker på att de allra flesta av dem ändå unnar sig vardagslyx eller annan lyx ibland, trots att de vet att pengarna kunde räddat nån annans liv.

Det är inte egoism, det är mänskligt.

• Elnah

Jag skänker inte pengar till något

varför ska jag skänka pengar när jag själv har lite pengar?
    Men tycker ju att det är hemskt med svält!
    har däremot skänkt kläder!

Svar på tråden Är man en HEMSK människa om man inte skänker till välgörenhet?