• Lillflickan

Mpr vaccin biverkningar

Idag fick Max 2½ år MPR-vaccinet. Jag vet att det kan ge biverkningar i olika former omkring en - två veckor efter vaccinationstillfället. Men på eftermiddagen idag blossade det upp stora röda fläckar i hans ansikte. En stor på kinden (som ett äpple ungefär) och så över hela pannan.

Ringde sjukvårdsupplysningen som sa att det nog var matallergi (han har inte ätit nåt idag som han inte ätit förr), och hon trodde inte det var en biverkan på vaccinet. Vaddå tror ??!!

Sen tittade jag i foldern jag fick med hem, och där står:
    Om barnet får långvarig feber eller hudutslag efter en vaccination bör du uppsöka läkare.

Någon här vars barn fått biverkningar i form av hudutslag ??
    Hur lång tid efter vaccinationstillfället kom de ?

Max är pigg och glad och leker, så jag tänker inte kasta mig in till sjukan, men om utslagen är kvar imorgon kommer jag givetvis uppsöka läkare.

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • Svar på tråden Mpr vaccin biverkningar
  • catonia

Hej! Tyvärr är det så att folkhälsan inte vill erkänna dessa biverkningar av vaccinationerna. Har egna erfarenheter då min son fick feber och ett ilsket rött jättesvullet lår efter 1 1/2 års vaccinet. På BVC vägrade man erkänna att det var en biverkning av vaccinet och sa istället att det antagligen kommit med "lite skit på nålen". Eftersom de vägrade erkänna sambandet så rapporterade de ju självklart ej detta som en biverkning.
    Detta är oansvarigt och arrogant tycker jag att inte informera föräldrar om eventuella biverkningar. Jag valde efter detta att inte ge min son MPR vaccinet då jag inte längre litar på vad de säger på BVC...Jag kände mig verkligen lurad förra gången när jag Innan vaccineringen Bad att få veta om det fanns biverkningar och de sa att det finns det verkligen inte och dessutom ville få mig att framstå som konstig som överhuvudtaget ifrågasatte vaccinet... Lång mening (!)

Hoppas iaf att din son inte blir sämre.

Hälsningar //Helena

• Fru Mi

Jo, BVC läkaren blev sur på mig också när jag tackade nej till sonens vaccin. Sen visade det sig att lillen har en immundeffekt ock kanske inte borde vaccineras. Då var jag glad att jag hade stått på mig.

• Lillflickan

Tack för era svar.

Jag valde att vänta med vaccinet då Max inte börjat dagis än, men nu till hösten så börjar han och då vill jag att han ska vara vaccinerad.

För inte så länge sen var det ett utbrott av mässling i min kommun, och jag vet att följderna av sjukdomarna oftast är svårare än följderna av vaccinet.

Han har iallafall inte blivit sämre ikväll, men heller inte bättre. Är dom kvar imorgon blir det VC med honom.

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • Den mysiga

Biverkan efter mpr vaccinet.
    En kompis träffade på en mamma med son som efter vaccinet blivit så lugn , hon tyckte otroligt lugn. Alla tyckte han var så fin o lugn men hon kände något är fel.
    Sedan när han var 8 år så hadde han fortfarande inte lärt sig prata och de misstänker vaccinet.
    En zonterapeut tillkallades som privat gjorde behandlingar samt satte in homeopati mot vaccinationsbiverkningar.
    Efter några behandlingar så sa pojken hejdå när terapeuten gick hem.

Svar på tråden Mpr vaccin biverkningar