• Molnet

Äckligt med plockgodis!

Varför envisas så många människor med att stoppa ner händerna och plocka godiset när det finns en anledning till att spadar existerar?
    Det är så äckligt med smutsiga fingrar som pillar på godiset jag eventuellt stoppar i mig!

Såg en gubbe idag på vivo som tog upp en stor fudgekola som han tittade på, lade tillbaka och tog en ny! Bläärk Och det är inte första gången jag ser detta fenomen.

NEJ inget mer plockgodis för mig hädanefter!

• Svar på tråden Äckligt med plockgodis!
  • firhilwen

Man kan ju tycka att folk borde ha mer vett i huvudet! Egentligen borde det vara samma straff för sånt som för att snatta!!! Det blir ju svårt för butiken att sälja sitt godis så småningom...

• Poena

Jag hörde en ganska otrevlig historia om plockgodis igårav en som jobbat länge i butik. Tydligen är det inte allt för ovanligt att små barn tar upp en godisbit och stoppar i munnen varpå föräldern säger "fy, så får man inte göra", tar ut godisbiten ur ungens mun och stoppar tillbaks Om någon personal ser detta så tar de väl förhoppningsvis bort den biten, men om de inte gör det då Nu kommer jag nog inte i första taget ta godis från de nedersta lådorna! Och vad är det för föräldrar som gör så, stoppar tillbaks något deras barn haft i munnen så att någon annan köper det

Nää uuurk!

• Angelika

Blääääää fy va äckligt! Och jag som älskar plockgodis ju! Nu vet jag inte om det kommer att bli så mycket mer av den sorten, ska ju inte äta sån´t nu när jag är med i VV ändå

• phil

poena: nej usch. vet att min systers flicka är i den åldern när hon måste smaka på allt, och självklart blir hon tillsagd om hon tar godis, men aldrig att hon skulle lägga tillbaka det. fy!

• Molnet

Poena, fyy f*n vad vidrigt! Inte så kontigt då att ungarna lär sig att man kan ta med händer och stoppa tillbaka om man ångrar sig

En gång kunde jag inte hålla mig utan sa till (en kvinna i 40-årsåldern) varpå hon vänder sig om och ger mig den suraste blicken och grymtar "jag nuddar bara dem jag tar" Vaa? Allvarligt, saknar verkligen människor kunskap? Eller bara sk*ter de i att någon annan kan bli sjuk av deras basilusker?

• plupptrollet

Det här är jätteäckligt men sant...En gång såg jag en tant nysa rätt ut över plockgodiset !!! Så det hjälper faktiskt inte att ta godiset som ligger skydat lite högre upp från alla barnahänder...blläää

• Edwina

Uuuusscchh!!! Jag som ÄLSKAR plockgodis. Jag läste ngn stans att magsjukor så som vinterkräksjukor ofta kommer ifrån godishyllan, just att folk nyser, provsmakar och stoppar sina skitiga fingrar i burkarna.

• Upptagen

Jag jobbar själv i butik, och kan ju bara tipsa er om att inte ta godis från nedersta hyllan.. På lördagar är det fullt av barnhänder däri, som tar upp och smakar, och säkert lägger de tillbaka endel som de inte gillar. Har även sett barn lägga tillbaka godis som legat på golvet! Tyvärr ser ju inte vi i personalen allt..

Barn kan man ju förstå, men vuxna?! Och en till sak jag stör mig på är när vuxna provsmakar godiset! Ibland kommer det en vuxen människa med hela munnen full med smågodis och ska betala... inte döljer de att de tar heller. Tycker folk att det är okej att provsmaka lösgodis?

• cuteangel

det här har inget med plock godis att göra utan frukto grönsaker.
    folk tar ju med händerna oxå.
    visst vi sköljer frukten men det tar ju inte bort bakterier ju.
    EWn annan sak som jag såg en gång va att två vuxna gick o öppnade locken på uncle ben såser (de i glasburkar) för att lukta o se vilken de skulle ta.
    Fattar de inte att för det första så blir de förstörda o för det andra så hamnar deras snor bakterier ner i burken.
    vissa e ju helt spåniga.

• Annika 1983

Har en (ursäkta uttrycket) riktigt skitig gammal gubbe. Han kan ju inte hjälpa hur han ser ut men sedan jag såg honom har jag slutat äta plockgodis. Han har hår på fingrarna, skitig under naglarna pillar sig öppet i öronenför att sedan gå till godis avdelningen för at gång på gång plocka ur godis burkarna. Riktigt äckligt!!! Vi har anmält honom men polisen gör ingenting och sen blir det likadangt nästa gång han kommer.

Och tro mig! han är inte den ända VUXNA som gör detta. Ser ofta många både gamla som unga som går och tuggar efter att de har passerat lösgodiset. Nä allt plockgodis borde vara i plast förpackningar eller nåt. som t.ex kolor.

Tycker också att det är synd att man ska behöva känna sig äcklad av något som är sååååååååååååååå gott!

Sluta tafsa på godiset! Köp det du ska med hjälp av spaden / tången som alltid finns i MASSOR vid burkarna!

Svar på tråden Äckligt med plockgodis!