• Anonym (´.....)

Någon som fått vaginalkräm Dalacin?

Hej

Jag har varit hos en gynekolog i dag eftersom jag haft blödningar till och från i snart två månader. Jag äter inte p-piller och har främst fått blödningar när jag haft sex.

Läkaren tog en massa prover och gjorde VUL. Sen sa hon att det syns inget speciellt utom att det är en enorm obalans och hon skrev ut Dalacin som skulle neutralisera miljön.
    Jag började blöda så fort hon försökte undersöka mig..
    De tog cellprover, svampodling,bakterieodling,klamydia,gonorrè och blodprov.Vissa provsvar kunde ta upp till tre veckor..

Nu undrar jag mest om någon av er kära fl:are har använt Dalacin och varför?

Kram på er.

• Svar på tråden Någon som fått vaginalkräm Dalacin?
  • Anonym (jorå seru)

Ja jag har använt det. Det är enligt min doktor en mild antibiotikakur, som man använder lokalt i slidan. Har fått den mot Bakteriell Vaginos = slidkatarr. Inga biverkningar vad mig anbelangar.

• Anonym (´.....)

Skönt att höra att du inte hade några biverkningar. Jag är lite rädd för det.
    Vagitorier mot tex svamp tål jag inte. Jag blir jättedålig, så det känns lite motigt att behandla därnere..

• Anonym (jorå seru)

Ja jag förstår precis. Det kanske sved första kvällen eller så, det minns jag faktiskt inte! Men efter Dalacinkuren, som hjälpte superbra, skulle jag sen också anävnda Lactal Gel för att hålla rätt balans, och det har också gjort susen. Har åkt på BV flera gånger tyvärr. Vet inte varför. Men det är tur att det finns duktiga gynekologer!!!

• Anonym (´.....)

åh, nu måste jag sätta mig och läsa om bakteriell vaginos. Tror jag hade det för typ 6 år sen. Har haft så mkt besvär.. Önskar man hade snopp i stället..

• Anonym (jorå seru)

äsch, då hade man ju inte kunant föda barn jueh!

• Anonym

jag använder det nu faktiskt, mot BV. Har återkommande BV, det är svinjobbigt! Har haft det 3 gånger de sista 2 månaderna.

• Bispan

Har också fått Dalacin mot Bakteriell Vaginos.

Har ni förresten hört något om att det är inte är så bra med spiral om man har lätt att få Bakteriell Vaginos? Läste det i "Fråga Linn" spalten på Aftonbladets sida. I och för sig tycker jag hon skriver en del annat tok. Men det är kanske något att tänka på om man har spiral och ofta får BV.

• Anonym (´.....)

Hej igen.

Kan man ha BV utan av gynekologen ser det med blotta ögat?

• Anonym (jorå seru)

ja, det tror jag fast jag kan inte säga det säkert. Men symptom omfattar ju oxå dålig lukt, klåda osv och de är ju unget man "ser" heller. När jag fått medicin för att få bukt med BV, har cellprovet - cancerprovet som jag ändå skulle ha tagit - funkat som en dubbelkoll även ang BV. Om det gör dig klokare?

• Bispan

Ja, det kan man ha. Jag har varit till gyn flera gånger med BV. Har tvättat mig VÄLDIGT ordentligt innan för att det inte skulle lukta. (Det var innan jag förstod att jag var sjuk.) De brukar göra ett "snifftest" för att kolla lukten. Tydligen syns det bra i mikroskopet om man har BV.

Svar på tråden Någon som fått vaginalkräm Dalacin?