• Dino78

Vart kan man köpa solskydd till fönster?

Finns i nåt slags bast-material, ser ut som stora pingis-racketar, som man ställer i fönstret som skyddar mot insyn. Har kollat på Överskott, vanliga mataffärer, Bauhaus, blomsterhandlare och postorder hos Jotex. Men hittar inget. Och kollar jag ut nu genom fönstret på huset mittemot ser jag typ 50 st såna i andras fönster. Vart f-n har dom hittat dom? Nån som fattar vad jag menar?

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden Vart kan man köpa solskydd till fönster?
  • Lola Jämtland

Undrar om såna ens säljs numer....Det var ju riktiga 80-talsgrejer....

• Flutterby

Dino: precis det där har jag också undrat över många ggr. _Alla_ har sådana, men de finns inte att köpa! Hur går det ihop?

• Dino78

Lola - Såna går väl inte ur tiden? Folk måste väöl ha insynsskydd även i modern tid Finns det något motsvarande då? Har fri insyn i sovrummet och i denna hetta vill jag inte ha kläder på mig i onödan! Vill inte att grannen ska se mitt feta arsel när jag ligger och läser om kvällarna

DIF i själ och hjärta
  • Lola Jämtland

De kanske har sparat de under alla år eller hittat på loppis?

• Dino78

Flutterby - Tur jag inte är ensam om att inte kunna lösa ekvationen

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Lola  -Loppis! Där sa du nåt! Måste kolla på såna ställen, det har jag inte tänkt på. Vilken tur att du kommer med så smarta idéer

DIF i själ och hjärta
  • Lola Jämtland

Kolla på www.jotex.se på grejerna som heter BAMBOO. Där finns det insynsskydd i bambustuk....Kan det vara nåt?

• Flutterby

Dino: jag såg en snygg grej i nå'ns fönster, det var som en mini-vikskärm, om du förstår vad jag menar. Riktigt snyggt faktiskt.

• Lola Jämtland

Det är just mini-vikskärmar jag menar.

Svar på tråden Vart kan man köpa solskydd till fönster?