• Ebbiz

STOR mage i vecka 20! Någon annan?

Hejsan!

För några veckor sedan klagade jag över att magen var så liten...sedan hände något! Magen fullkomligt "exploderade" i storlek! Är i vecka 20 idag, men alla påpekar att jag har så stor mage!
    Någon annan med stor mage redan? Och jag är säker på att det bara är en!

Kram Ebbiz v.20

Ps: Tyvärr har jag inte hunnit få in bild än, men om någon annan har så får ni gärna säga till !

• Svar på tråden STOR mage i vecka 20! Någon annan?
  • inda

hej, jag fick och får ännu många komentarer om min mage att den är så stor..Den började synas ganska så fort, köpte mamma kläder i vecka 15. Men nu trivs jag med stor rund och hård! mage... hellre det än att det inte alls syns..Jag har inte gått upp något på andra ställen på kroppen ( förutom brösten) fast det är bara bra! Jag fick oxå kommentarer om att jag kanske väntar tvillingar, det gör jag inte har gjort tidiga vul. Några har frågat om jag har mycket fostervatten, det har jag inte utan jag har normal mängd.. Jag tror att man får leva med alla tankar och kommentarer om magen, bara man själv mår bra! kram

• Ebbiz

Tack Inda! Känns skönt att inte vara ensam! Ska försöka att inte lyssna så mycket på folks kommentarer!

• Masala

Hejsan!

Jag känner verkligen igen det där med att ha fått en stor mage snabbt. Jag var övertygad om att det var tvillingar men vid ultraljudet i v 11 visade det sig att det bara var en som simmade runt. Kommentarerna från andra kan dock bli lite jobbiga. Det känns som att jag får lugna ner andra med att "det är helt OK, man kan vara så här stor redan" men för varje gång blir jag ändå själv lite orolig.

• ljus

Hej! Åh låter ju underbart med stor mage. Här går man och hoppas och hoppas. Varje morgon när jag vaknar tänker jag att nu har minsann magen växt..men det var nog bara kissblåsan trots allt Har nu gått 16 veckor och ingen ser på mig att jag är gravid. Jag o min man ser en mkt mkt liten utbuktning när jag är naken, eller rättare sagt, jag kan inte dra in magen lika mycket..Hade ni också så och sen exploderade det eller´har era magar växt lite hela tiden? Ska tilläggas att jag smal, 50 kg och 165 lång. (har gått upp endast ett halvt kilo än så länge).
    Vad tror ni, när smäller det??

• zandra20

jag har en bild på min sida och på dom så var jag i 3:e månaden

• JennyM

Jag känner mig jättestor! Var tvungen att byta ut min kläder redan i v. 10
    Har hört nånstans att om man redan fött ett barn så syns det tydligare när nästa är på gång?
    Verkar som det stämmer på mig iaf!

• Lindis 24

Hej smällde till rejält förra helgen i v 20. Sen i tisdags så känner jag buffar mest på kvällen

• Jenniefager

Jag har en bild i mitt bildgaller från igår, vecka 14+2.

• vadskajaghetadå

är din typ dubbel så stor som min eller?

jag tycker inte min är så stor ..finns i galleriet

• amidala

Jag tyckte att jag hade stor mage i v 20 men nu när jag kollar på bilder, så tycker jag inte det. Jag har bilder under min grav så det är bara att titta...

• Jenniefager

Sannispannisen:
    Vem har du mindre än?
    Kollade på din mage, den är väl inte liten? Jättesöt dessutom!

• AnnaP76

Jag fick stor mage väldigt tidigt. Min man var helt säker på att det var tvår stycken där inne, men det var det inte.

• snutti

Min mage har också exploderat... Märks på naveln som annars är rätt djup, men inte längre... fast det är en bit kvar tills den kan ploppa ut...

• JennyM

Känns som min navel kommer ploppa ut när som helst :)
    som ploppen på en stekpåse!

• Gafsan

Här är en till med stor mage, är i v 26 nu. När jag var hos BM sist sade hon att det kan bli så vid andra barnet, att man blir stor snabbt men att kurvan planar ut sedan. (Låg högt på SF-måttet). Jag gillar min mage och är glad att den är stor (väntade ju ivrigt på att det skulle börja synas). Men det är klart - fortsätter den att växa i den här takten kan det bli riktigt jobbigt fram i december

• Daizy

Är också i vecka 20 och har tills igår tyckt att min mage ser uppblåst och explotionsartad ut....MEN så mötte jag en bekant som ska ha barn i mars (en månad senare än jag) och hon såg enorm ut! Jag antar att naturen har sin gång på olika sätt med oss alla

• Daizy

... ehhh stavfel - sorry -- explosionsartad....

Svar på tråden STOR mage i vecka 20! Någon annan?