ThuSkii
Då har du väl kvar 3 delar? Vore jag dig skulle jag göra testerna och sen säga till på AF att du är klar. Eventuellt fråga om du får ta både Excel databas och Access om testet fortfarande är upplagt så. Access är iaf ett program som de flesta inte har lärt sig själv. Sen finns det väl ingen anledning att sitta kvar där om du redan kan grejerna? Är du tvingad till det får du väl göra som Pappa DeNiro föreslog och passa på att lära dig något annat.
Idéen med ett datorkörkort är inte fel tycker jag men de flesta som tar det gör bara övningarna i pärmarna utan att testa med egna exempel som är mer relevanta för deras speciella arbetsuppgifter så just efter att de tagit kortet har de glömt allt utöver det mest grundläggande.
Kunskapen i Officepaketet och XP är skrämmande låg överlag. Jag undervisar kontorspersonal och annan personal som behöver använda datorer i sitt arbete och blir ofta helt paff över bristerna i deras kunskaper. De stänger programmen för att komma åt "Den här datorn" varje gång de ska öppna en ny fil, vet inte hur man kommer åt en fil från en CD-skiva, startar om datorn med startknappen när de egentligen vill slå av den, sparar alla filer i samma mapp utan filstruktur, vet inte vad ett filformat är, högerklickar på start-knappen och hamnar hopplöst till i filstrukturen varje gång de vill öppna Utforskaren o.s.v. i all oändlighet.