Ja, vad kan jag säga, ni som tycker att jag ska stå på mig och visa vem som bestämmer får gärna komma och hälsa på oss
Vantar och annat liger framme eftersom de behövdes för inte så länge sedan, man kan lugnt säga att värmen kommit snabbt....bara för två veckor sedan hade vi vissa mornar med bara några grader och då nekade jag inte vantar om man så önskade. Det är inte alltid helt enkelt att hinna lägga undan alla saker innan barnen hittar dem - lägger jag vantarna i tvätten för att tvätta och lägga undan till nästa vinter så är de ganska snabba på att hitta dem men jag avundas er som har så pass koll att ni hinner få undan allting.
I morse fick vi på shorts utan problem men den t-shirt han valt igårkväll ville han på inga villkor ha och det kunde vi släppa på eftersom han istället valde en tunnare tröja med långa ärmar vilket jag tycker är helt ok.
Att låta vår 3åring ha fleecvantar eller långa jeans eller mössa i 30 graders värme fungerar inte så bra - jag har testat....å då har han det på sig hela dagen, svettas, blir trött och grinig vilket alla får lida för så hemma hos oss är det inget alternativ men jag hoppas det kanske fungerar för andra
Akinna: sånt resonemang fungerar inte med vår 3åring, vet inte om han är dum eller bara inte bryr sig om vad vi säger. Vissa saker accepterar han på en gång, som att spisen är varm, knivar har bara mamma och pappa och att lillebror inte får äta vissa saker - men att försöka förklara att man får vätskebrist och mår dåligt om man har för varma kläder känns än så länge som överkurs och det känns onödigt att starta ett världskrig om en sån sak om det går att lösa utan bråk.
Igår var min 3åring det enda barnet på stranden med långärmad tröja och långa shorts och även det enda barnet som inte badade, men han ville gå dit och badade iallafall fötterna så vi fortsätter kämpa och snart lossnar det förhoppningsvis (förra sommaren gick det jättebra).
Så, i eftermiddag bär det av till affären för att försöka inhandla några tunnare och "kortare" kläder som han gillar så får vi se hur det går, jag återkommer och rapporterar