Resa i Estland, Lettland, Litauen?
Någon som rest runt i dessa länder? Alla tips och råd önskas!
Någon som rest runt i dessa länder? Alla tips och råd önskas!
*puff*
Jag har varit i Estland ett pa gånger , men det var rätt länge sedan.. men Tallinn är en mysig stad, liksum Pärnu och Tartu, gammal universitetsstad.
okej, tack för svaret rödbetan.
Fler!
Har varit i Tallinn flera gånger - jättetrevlig stad som rekommenderas varmt! Ska ni bila runt eller? Annars är nog buss att rekommendera. Tågen är tydligen inte alls så bra.
Vi har kommit med färja till Tallinn både från Helsingfors och Stockholm. Har även åkt färjan mellan Kapellskär och Paldiski.
Kolla denna sida för bra info och tips:
www.inyourpocket.com
Tack Amorella, vi tänkte ta vår mc och luffa runt lite. Ska kika på länken direkt!
Åh, så härligt! Då blir ni rätt rörliga!
Om ni ska ta färjan över så har jag för mig att det är bra mycket billigare att åka Kapellskär - Paldiski än Stockholm - Tallinn. Sedan finns det ju flera färjealternativ till Lettland oxå (både Scandlines till Ventspilis och Tallink till Riga).
Glömde denna länk:
http://www.laevakompanii.ee/index.php?lkaart=1&keel=2&v_id=1&av_id=36
Det är färjorna som går ut till de estniska öarna - Ösel etc. Har aldrig varit där, men jag tror det kan vara väldigt trevligt att åka ut dit.
Lonely Planets guidebok tyckte vi var ganska bra; den täcker hela Baltikum.
Åhh ja kom nyss hem i från Tallin. Sååå myssig stad att gå runt i. Lite som Visby stuk med ringmuren och det.
Så ditt rekomenderar ja att åka.
Sen finns det vattenfall en bitt bort i från Tallin minns inte riktigt vart den ligger. Sen finns de fullt med fina sandstränder.
Kul! Det verkar ju som en trevlig tripp vi har funderat på! Tar gärna emot fler tips!
Jag var i Riga och i Jurmala i Lettland forra sommaren och det var toppen! Vi aker tillbaks i ar ocksa! Nu blir det Riga samt cesis o Sigulda.
Var ligger kapellskär?
Några mil utanför Norrtälje!
E18 går från Stockholm ut till Kapellskär.
tack amorella!
Ett krongel med att åka via Frihamnen med Tallink till Tallin är att du får betala biltull. Så åker du igenom där så måste du hitta en pressbyrå och betala den innan du kan fara på färjan.
Men åker du från Kappelskär så slipper du de.