Min dotter har HÅRIG rygg!
Jag är så orolig att hon ska bli retad eller må dåligt över det... kan hår på ryggen hos småbarn försvinna senare i livet?
Jag är så orolig att hon ska bli retad eller må dåligt över det... kan hår på ryggen hos småbarn försvinna senare i livet?
Är det som fjun eller? sånna hade älsdsta tjejen men de har försvunnit nu & hon är snart 5 år. Minstingen på 3 år har lite ljusa fjun längst upp på ryggen .. men de hinner väll försvinna=)
Hur gammal är dottern? För om hon är nyfödd är det normalt...min son hade hela ryggen,axlarna och rumpan täckta...men allt är borta nu...
Det är svarta/bruna hår. Om hon bara var lite fjunig hade jag inte oroat mig, det är ju inte så ovanligt, men hon är hårig över hela ryggen, och ganska ordentligt med.
Hon är två år... trodde också att det skulle gå bort, men det har det inte gjort ännu.
jag hade mycket hår när jag va lite.... men det har stannat kvar.. så jag e familjens apa...
jag har värsta pälsen bak på ryggen och låren o sånt... men jag e snygg ändån...
tussetösen: Du har inte haft problem av det? Barn som retats eller så? Jag är så orolig för just det...
Min dotter har också mörka hår på ryggen, jättemkt mörka hår på armar och ben...
Taskigt men vad kan man göra?
ts: well man härdas lite... familjen har ju retats om just att jag e bortbyting och allt elaka syskon kan komma med... men alternativet e sämre... för det kan endast botas med laser som gör skit ont och får göras om och om igen...
men skolkamrater har absolut inte retats...
det fanns ju fler som hade mer...
tex en av mina bästa kompisar hade sjukt mycket..!!
så det e normalt...
men jag förstår er "rädsla"..!!!
Här är det bara maken som retas för att jag är fjunig (läs hårig) på mage och rygg. Har aldrig hört ett ord om det under hela min uppväxt.
Nyfödde sonen är också luden på överarmarna och ryggen, men det är nog sånt som försvinner hoppas jag.
Stora sonen har hår lite här och var, men jag har aldrig hört att han har blivit retad för det.
Ok, känns skönt att höra. Jag hoppas att håret försvinner med tiden, jag själv är inte hårig fastän jag är mörkhårig som dottern... men pappans familj är nog rätt håriga när jag tänker efter.
Min dotter på sju veckor är lite luden längs ryggraden och och på öronen (!)... Frågade förskräckt en sköterska på BB och hon sade att det skulle gå bort. Det var tydligen inte så ovanligt. Och jag tycker nog att det är mindre nu.
Jag har en 10-årig dotter som är jätteluddig på rygg och armar. Ljust visserligen men ändå.
Hon har nog fått höra nåt i skolan tror jag för hon vill helst ha långärmat och jeans i sommarvärmen *puh*
mamma liknade mig med en gorilla närjag var liten.. det försvann med åren.. kusinen va likadan och jag tror att hennes försvann innan skolan började... så retad blev hon inte.
båda mina döttrar är håriga på ryggen.. likaså jag.. fast det är mer fjun så att säga.. är även lite hårig framför öronen.. har dock aldrig blivit retad.. alla är vi mer eller mindre håriga.
MIn minsta som nu är 14 mån hade massor av fjun på öronen (mörka) ganska länge, men nu är de borta helt.