Klädsel kavaj och gravid- Hjälp hur gör jag?
Jag vill ha lite råd. Har läst vad kavaj innebär, men jag börjar få svårt att komma i vanliga kläder så utbudet börjar krympa drastiskt och jag är ännu för liten för mammaklänningar, så klänning funkar inte vilket jag vanligtvis skulle ha haft. Vill heller inte köpa en tvådelad dräkt för dyra pengar som inte blir använd mer.
Nu funderar jag på om det är OK att ha en knäkort linnekjol i vitt och en snygg topp i en klar färg. och en kavaj i brunt till samt bruna kilklackskor.
Det kommer att synas att jag är gravid om en månad då vi ska på bröllop eftersom jag redan har svårt att gömma kulan.
Skulle du tycka det var OK om jag var klädd så på ett bröllop, har man överseende för en gravid kvinna om man ändå är snyggt klädd, eller tycker du att jag bryter mot dresscoden? Eller tycker du kanske att jag förljer dresscoden och att jag oroar mig i onödan? Vore jättetacksam för era svar.
Ska tilläggas att brudparet vanligtvis är ganska enkla personer som förmodligen inte skulle fundera så mycket på det. Men jag tänker på andra gäster...