• Majken

Markiser eller AC-anläggning?? Ni som har något av detta- snälla ge mig lite tips/råd?

Puh *svettas*

Vi bor i ett nybyggt hus med sovrummen mot sydsidan och har i flera dagar nu haft runt +28-29'C när vi ska sova och det är ju oliiiidligt!!!

Fundrar på att investera i markiser till både sovrummen och v-rummet men måste bara fråga runt lite innan....

Gör det STOR skillnad? Jag menar...det är ju inte så kul att lägga ut 15-20 000:- om det fortfarande är + 25'C inne vid sånt här väder. I så fall kanske man lika gärna kan lägga dom pengarna på nån form av AC inomhus??

Skriv gärna vad ni har, vilken skillnad det gjort och om ni vill  - vad det kostat (AC)??

Svettas ju ihjäl.....

Love my M-girls
  • Svar på tråden Markiser eller AC-anläggning?? Ni som har något av detta- snälla ge mig lite tips/råd?
  • FKKC

Har en värmeväxlare som vi värmer hela huset med på vintern och kyler med när det är som varmast. Måste då stänga till en del rum för kyleffekten är lång ifrån lika effektiv som värmen Skönt att det blir lite svalare!

• Majken

FKKC:
    Vi har ett återvinningsaggregat (till och frånluft) och det är det vi funderar på nu....om det går att "docka" någon form av AC till det eller om vi ska satsa på hederliga markiser

Love my M-girls
  • kidA

2990 tom

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Pumbaalina

Vi har markiser, och de hjälper helt klart, men inte så mycket som man skulle önska i den här värmen. Vi köpte en bordsfläkt nu, och den sätter vi i balkongdörröppningen en stund innan vi ska lägga oss, så att den blåser in den svala kvällsluften.

• feather

Hej
    Vi installlerade en AC förra sommaren, nackdelen med dessa apparater är att de låter sååå högt, samt att de kuler tills de nått rätt antal grader o då stannar den, men sen när den startar så vaknar ma av den....Inte kul---
    Annars är den effektiv...

Svar på tråden Markiser eller AC-anläggning?? Ni som har något av detta- snälla ge mig lite tips/råd?