• palmrosi

ilningar och stickningar i magen nån mer??

tänkte höra om de är nån mer som har stickningar och ilningar i magen? ni som är i v6-10??
    jag har ofta ilningar och stickningar i magen men vissa dagar känner jag inget och jag är i v 7..
    kom in och berätta hur ni har de.. ska de vara så??? är orolig oxå

• Svar på tråden ilningar och stickningar i magen nån mer??
  • palmrosi

de ilar ut i benen oxå i mellan åt!???

• Golddigga

i magen och ljumsken känner jag av ilningar och stickningar men om du får det ut i benet låter det som en förm av ichias

• palmrosi

ichias?? vad är de?? kan man få de när man är gravid??
    är de farligt???
    är de vanligt?? oj nu blev de många frågor

• Emil2006

Det där tror jag är helt normalt. Jag däremot hade inga , INGA, graviditetskänningar i de veckorna.Det var jag orolig för. Nu kan jag ha lite stickningar, hugg och ilningar ibland. Och lite molvärk.
    Jag är nu i vecka 15. Ett litet tips till dig är att aldrig jämföra din graviditet med andras. Efter att ha läst runt verkar så gott som allt vara normalt! Och ingen är den andra lik! De flesta vekar ha lite symtom, medans andra har "hundra" och vissa inga! (Hoppas nu jag förstått hur du menar med din fråga om det är normalt medan stickningar och ilningar då och då?) Normalt är det säkert i alla fall!
    Ha det gott i sommarvärmen och lycka till!

• Golddigga

Ichias är inge farligt. Det är en nerv som sitter i kläm i ryggen och kan kännas som en ilning/strålning ut i benet. Men det är nog inte det om du inte annars har haft besvär med ryggen.

• vicnia

Det är helt normalt att ha det. Hade det första graviditeten och även nu i andra. Det var så jag förstod att jag var med barn igen. Det kommer och går. Ibland kan man känna det flera gånger om dagen och ibland ingen gång.

Hittade detta på niomånedr.se

"Jag har aldrig kännt nån värk ? innebär det att min livmoder inte växer?
    Nej, absolut inte. Alla känner inte av växtvärken lika mycket och en del inte alls. Det är så olika. Jag kände själv aldrig av växtvärk under första graviditeten men desto mer under andra. Det kan variera.

Jag känner ingen värk, mer ilningar, är det normalt?
    Ja, det kan kännas på många olika sätt. Några sätt att beskriva växtvärk kan vara; molande mensvärk, ilningar, stickningar, hugg, kittel, pirr etc etc. Det kan kännas obehagligt men är varken onormalt eller farligt.

Ibland när jag reser mig upp så hugger det till i livmoder och gör jätteont!
    Din livmoder är "upphängd i band", sk ligament, som håller livmodern på plats. Man kan likna dom vid gummiband.
    Under graviditeten töjs dom ut allt eftersom livmodern växer och utsätts för ganska stor påfrestning. När du gör en hastig rörelse, som att ställa dig upp, vända dig om eller kanske nyser så dras ligamenten ut väldigt hastigt från sin normala, icke-gravida, längd till sin nya längd. Det kan göra fruktansvärt ont under en kort stund."

• Skogsliv

Jättebra svar Vicnia! Jag undrade också om vissa saker och du fick nog med nästintill alla svar ;)

• palmrosi

jag ska vara hemma från jobbet i morgon och bara vila.. min bm har sagt att jag måste vila direkt jag känner mig trött eller öm i kroppen!

de verker/ilar i mina ben ....

någon mer som känner så??

• palmrosi

vicnia : jätte bra svar tack nu känns de mycket bättre då behöver jag inte oroa mig då... kan slappna av och känna att deär fullt normalt

• palmrosi

någon som känner som jag??

• kleopatra01

Hej!
    Jag har oxå stickningar,mensvärk, hugg mm. Jag är i v6.

• palmrosi

känner du något ut  i benen??

Svar på tråden ilningar och stickningar i magen nån mer??