• turia

1½åring sticka under foten, hur sjutton??

hur i hela friden ska ja få ut den? provade nu när han sov men han bara ryckte o va kittlig..
    nån med ett supertips?
    stickan verka rätt mjuk..

• Svar på tråden 1½åring sticka under foten, hur sjutton??
  • phil

En nål och en pincett brukar väl fixa det mesta. Kanske bättre att göra det när han är vaken, och be någon annan hålla honom, för det känns ju inte speciellt skönt.

• Crispie

Du kan få ett plåster på vårdcentralen som man sätter på över natten och då dras stickan ut.. Jag har testat och det fungerar.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • turia

ah.. ja det kan bli en tur dit då- de tycker inte man e sjåpig då??
    men va e det för mirakelplåster?

• malinda1970

Vi stack ner på BVC där sköterskan bredde på ett lager bedövningkräm, Emla, sedan försökte vi pilla ut stickan med pincett. Gick inget vidare så vi fick åka hem med plåster, så under nästkommande natt hade stickan vandrat ut av sig själv. Skönt!

• smurfis75

Sonen hade 2 stickor häromdagen varav ena gick att ta bort hur lätt som helst. Den andra satt ordentligt och djupt.

Han badade i badkar och när han gick upp tog jag en nål ( huden var mjuk) och fick ut den lätt. Efter många tidigare försök...

• Crispie

Vet inte vad det är i plåstret som gör att den kryper ut, men det fungerar garanterat! Och det är ju ett väldigt smärtfritt sätt att ta ut den på..

Och NEJ dom tycker inte du är sjåpig om du ber dem om hjälp, det är ju därför dom finns.

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Myslan me Zac

Köp bedövningsalva på apoteket, xylocain, det bedövar skinnet och han känner inte när du petar med nålen. Den är bra när man bränt sig också, även brännnässlor, har haft massor av nytta av den salvan.

Svar på tråden 1½åring sticka under foten, hur sjutton??