Grebbestad!
Vi ska på husvagnsemester i Bohuslän... har nån tips på sevärdigheter? Bra camping i Grebbestads traktern? Tacksam för svar
Vi ska på husvagnsemester i Bohuslän... har nån tips på sevärdigheter? Bra camping i Grebbestads traktern? Tacksam för svar
*puffar lite*
Ingen?
Hej hej!
I Kungshamn och på är jätte fint att campa. det är en bit ifrån grebbestad ca 40 min kanske. Ni kanske vill vara lite närmare ?
Saltviks camping ligger nära Grebbestad, där är fint!
Oj, vad konstigt det blev. Menade i Kungshamn och på Smögen, där är det fint att campa
Nej det passar säkert nån natt... Sevärdigheter? Tack tack
På smögen har du Smögenbryggan som är rätt så känd. En del affärer, restauranger och liknande. Alltid mkt folk!
Jag är född i Grebbestad och bodde där när jag var liten. Delar av min familj bor där och jag är ofta där uppe, särskilt på sommaren.
Grebbestad är ju en riktig sommar"stad", där är helt underbart vid denna tiden på året.
Där finns många fina campingar.
Här kan du läsa lite: www.grebbestad.se/
Tror att där ska stå om campingar och så.
Om du ska dit i juli så rekommenderar jag att du är där under carnivalen, det brukar vara väldigt kul!
Vi ska dit v 26 Tack för tipsen... gärna fler!
Va snälla ni är Tack tack...
www.sotenas.se/
Här kan man säkert hitta lite campingar osv i hela Sotenäs
Grebbestad är underbart på sommaren! Vi har husvagn som står säsong mitt mellan Grebbestad och Tanumshede o har haft det så länge jag kan minnas. Har haft mycket roligt där nere.
Är väldigt turisttätt under juli-aug så man bör nog boka i förväg o inte bara åka dit o hoppas på plats.
Hoppas ni får en trevlig semester!
Själv ska jag till trakterna i augusti
Lysekil och Stångehuvud där är värt ett besök också tycker jag.
Där finns Havets hus också om man vill se på vilka firrar som finns i havet.
har alltid legat på långsjö camping och det är väl en tio min från grebbestad och där e helt underbart....
man kan ju åka över gränsen till norge(Halden) och kolla på fredrikstens fästning ( där karl den tolfte blev skjuten ).
Måste rekomendera att åka in på natten för då är fästningen upplyst så det e väldigt fint.
Finns även sälsafari m.m att gå runt å titta på.
Annars så är det fint i strömstad med barnvänliga campingar men det kan som sagt va väldigt fullbokat.
Grebbestad ligger ungefär 2mil från strömstad.
(Kommer själv från strömstad)
På www.vastsverige.com verkar det finnas lite tips om olika aktiviteter.