• Liria

Kan man blöda av en svampinfektion?

Har använt canesten i 3 dagar (kräm+vagitorier) och jag har inte fått några problem av det, men nu fick jag en ljusrosa blödning idag.
    Kan det ha "frätt sönder" något inuti?
    Någon som varit med om det? Kan det bli så eller bör man kolla så att det inte är något annat än svamp? (har svårt att tänka mig det då symptomen var klara)

• Svar på tråden Kan man blöda av en svampinfektion?
  • Fru Karlsson

hmmm... *funderar*

tror inte att det är krämens fel iaf, så mkt kan jag nästan lova dig!
    gissar att du kan blöda lite om svampen gjort dig mkt torr, och du spruckit lite...
    jag blir själv väldigt torr när jag får svamp, så det låter logiskt!

kram!
    Jess

• Liria

Hoppas att det har med något sånt att göra iallafall, även om jag inte känt av någon särskilt torrhet egentligen..
    Tack för ditt svar

• Buttelina

Man ska inte blöda av svamp. de två symtomen vid svamp är sveda och klåda. Jag har haft svamp säkert 15 ggr minst och det har ALDRIG kommit blod och jag har haft rätt så svåra fall av svamp... Men man kan ju vara olika. Hade jag varit du så hade jag kollat. Är det svamp så får du ju EN liten tablett sedan är problemet över :)
    lycka till

• Tingelingstar

Dem gångerna när jag har haft svamp och har stoppat i en sån där tablett så har det också blivit rosa dagen efter när lite "rester" kommer ut.

• Mollan1

Hände mig oxå, barnmorskan sa att det var normalt då man är känsligare när man har en infektion. Tror inte du behöver att oroa dig (lätt för mig att säga) men ring din barnmorska om du är orolig. Hoppas allt ordnar sig för dig!! Kram!

• humran

Hmmm... Tror att Buttelina liksom jag fått tabletter man sväljer, de skrivs tydligen ut om man har väldans lätt för att få svamp. Då tar man en liten pilla och sedan är det över på ett par dagar.

Vagitorierna som jag antar att Tingelingstar menar är inte lika charmiga, men vad jag vet och upplevt ska de inte göra så att det blöder.

Till er som har lätt för att få svamp, be er gynekolog att skriva ut orala tabletter. SÅÅÅ mycket trevligare än allt kladd.

• Mumwannabe79

Jag fick också rosa flytningar fast av Pevaryl, och brännande känsla. Min gyn säger att det är för starkt för mig. Har fått Diflucan-kapslar istället.

Svar på tråden Kan man blöda av en svampinfektion?