• Sosso 24

Bröstinlägg

Jag håller på att bli tiokig! Är det någon som lyckats hitta bröst inlägg som inte syns igenom linnen och tunnare tröjor??? Det ser ju förfärligt ut när det syns igenom!

• Svar på tråden Bröstinlägg
  • bebba

Jag har för mig att fick ett par provinlägg förut och det funkade perfekt! Jag har letat efter dom överallt nu men hittar inte

• Amorella

Tänker du i papper? Vita inlägg är ju bara att glömma... Natusans naturfärgade funkade ganska bra. Sedan finns det några rosa ganska dyra, Thermobaby, på bl.a. Baby-Proffsen.

• Amorella

Thermobaby är de som man får i Pampersboxen; kanske de som bebba tänkte på?

• bebba

Amorella! Jaaa!
    Jag tror de syns mindre än både de vita o naturfärgade.
    Jag hatar det faktumet att konturerna syns... Mina gårdar är lixom inte så utbuktade.
    Jag har för mig att thermobaby var större runt bröstet så att de inte syntes så mkt.

• Sosso 24

Det är natusans hudfärgade jag använder men tycker också att konurerna syns för mycket...jag ska testa thermo baby. man skulle kunna ha dessa bara när man ska ut om dom nu e´dyra.

• Amorella

Ja, de vita är ju livsfarliga!! Hade råkat köpa ett paket som jag bara använde hemma, men en gång råkade jag gå ut med dem på stan under en tajt vit topp. Det såg ju helt sjukt ut!! Men jag tyckte Natusans naturfärgade funkade bra, men de är ju lite fluffigare än Thermobabys som är jättetunna.

• Ragnar

Jag har stora tunna ullinlägg som täcker hela bröstet, då syns inte kanterna.

• thj

Jag skulle vilja rekomendera lily padz amningsinlägg.

De syns inte under tröjan och ännu bättre du behöver inte ens ha en behå..

"de kan användas om och om igen"

LilyPadz är tillverkade av 100% silikon. Det gör dem tunna, mjuka och formbara, de följer bröstets form. Du kan därför använda LilyPadz under tunna kläder utan att de syns. LilyPadz är det enda återanvändbara, icke absorberande bröstinlägget som dessutom fäster på dig och inte din bh. Detta är en av de mest uppskattade fördelarna med LilyPadz eftersom det betyder att de kan användas utan bh.

• bebba

Men kan brösten fortfarande "andas" då? Och vad händer med mjölken om de ena bröstet sympatiammar t ex?

Låter fantastisk men funkar det verkligen? O var köper man dom i sånna fall? :)

• thj

Det funkar kanon bra,har dem själv..

Bifogar fakta om dessa..
    Eftersom LilyPadz inte absorberar väta behöver du inte bekymra dig om att byta amningsinlägg och dina kläder förblir alltid torra. Du kan faktiskt gå ut en kväll utan att vare sig behöva byta amningsinlägg eller oroa dig för mjölkläckage. Inte heller behöver LilyPadz hänga på tork. Du tvättar dem i tvål och vatten och direkt efter är de klara att användas igen. Du klarar dig därför på ett par LilyPadz i flera månader. De kan också steriliseras i kokande vatten i 3-5 minuter. LilyPadz släpper igenom luft. Hur fungerar det? LilyPadz unika design behåller ett tryck på bröstvårtan och förhindrar på så sätt att bröstet läcker.

• En av varje

Läste om dem, men nackdelen är ju att dem är så dyra, 295 kr för ett paket med 2 amningsinlägg. Man kanske vill ha mer än 2.

• Jempa L

Inget svar på frågan, men ändå... Avents amningsinlägg, de tvättbara i bomull ger mig ordentliga ringar på tröjan! Suveräna skydd, men knappast av den diskreta sorten.

Natusans engångsinlägg används "på stan".

• Sosso 24

Jag har fått hem min leverans av Lily Padzen och de är hur bra som helst!! Jag är verkligen nöjd med köpet!! Jag använder dem när jag ska ut och hemma har jag natusans engångs inlägg. Det är en sak som är lite krångligt med dem, de sitter ju fast i huden och du måste liksom ta bort dem helst när du ammar och sen måste du sätta dit dem och det kan man inte göra så däe jätte diskret.

Svar på tråden Bröstinlägg