• Anonym

Jag börjar tappa känslorna vad ska man göra?

Jag är så ledsen ... mina känslor ja dom finns inte där .
    Dom är poff borta .. hallåå vart e dom ?
    Hur kan det bli så ? Vi har ju varit ett par i 5 år .. har ett barn på 8 månader ... vad e det för fel på mig ?
    Snälla råd å tips

• Svar på tråden Jag börjar tappa känslorna vad ska man göra?
  • Anonym

Om känslorna är borta så är det "bara" att gå skilda vägar.

All lycka till er!

• Anne M
    Jag skulle inte vara anonym (slant på tangetbordet ).
  • Anonym

Usch känns så hemskt

• Anonym

Det kan inte vara en period då ert barn är så litet och kanske slitit på förhållandet?
    Ett tips är att kanske vara ifrån varandra ett tag för att se, saknar du honom eller njuter du helt enkelt av att vara ensam?
    Eller varför inte göra en weekendresa tillsammans utan barnet?
    Vet själv att man blir förändrad när man har ett litet barn. Man har inte samma liv tillsammans som man är van vid osv.

Känslorna kanske finns kvar ändå fast de gömmer sig?

• noodle

Hmm man måste ju inte alltid gå skilda vägar bara för att känslorna är borta. Sånt där brukar ju gå i vågor, och går ju att jobba med. Prata med din sambo och föreslå att ni ska gå i familjeterapi eller något sådant? Det går faktiskt att hitta tillbaka till varandra. Första tiden efter att man får barn är ju väldigt påfrestande på ett förhållande, och det är lätt att man "bara" är mamma och pappa och inte älskande längre.

• Tiger76

pröva att prata med din partner om detta. om du tycker det är värt att satsa på så kanske det inte är helt kört. Det kan ju gå upp och ner och man känner ju inte alltid lika starkt.
    Lycka till.

• TessaLisa

Nej, jag tycker INTE som Panda!
    Att få barn är något omvälvande och MÅNGA förhållanden får sig en knäck!
    Dessutom har alla förhållanden perioder när känslorna inte är lika starka!
    PRATA om det! Prata med varandra! Se om han känner liknande.
    Ge förhållandet en chans till. Gör små förälskelsegrejer mot varandra. Se till at få tid för varandra.
    (antar att bebisen tagit mycket tid så att tiden till varandra har minskats). Gör saker tillsammans.
    Tänk igenom vad det var som fick dig att falla för honom från början.
    Se varandra i ögonen, mycket och ofta!
    Det är magiskt vad det påverkar de känslor man har kvar!

• Anonym

Tack vad snäll ni är som kommer med tips .. ska föreslå det ni har sagt till min sambo .
    Jag hoppas att det ordnar sig .. men nu känns det som tummen neråt .

• Anonym

Som sagt, jag tror en resa kan vara väldigt visande på hur man är tillsammans utan barnet. Det kanske är stress och "osynliga" krav som gör att man känner sig lite deppad. Jag kan erkänna att jag ibland känner så, men jag vet att det beror på att jag är lite deprimerad. Jag älskar min man över allt annat, men dessa känslor kommer ibland!

• Tomas79

Ge för fan inte upp! Tänk på barnet!

Kämpa!

Svar på tråden Jag börjar tappa känslorna vad ska man göra?