Kan man bära en nyfödd i bärsele?
Jag undrar om jag kan bära min son på 2½ vecka i bärsele. Han är väldigt stor för sin ålder (56 cm lång och väger över 5 kg).
Jag undrar om jag kan bära min son på 2½ vecka i bärsele. Han är väldigt stor för sin ålder (56 cm lång och väger över 5 kg).
kan han hålla upp huvudet själv då
Jag hade min i bärsele redan vid en vecka då hon gärna inte ville sova på nätterna utan hellre dansa till shakira, å det gick ju hur bra som helst.
Jag kan inte påstå att han kan hålla upp huvudet ordentligt, men han är relativt stadig.
Där är ju skydd för huvudet, och med babybjörns ska man kunna använda redan när dom är nyfödda
På Baby Björn säger de att bebisen inte alls behöver kunna hålla upp huvudet. Nackstödet gör att huvudet hålls på plats ändå. Vi har använt BB-sele sedan ca 3 veckors ålder. Först korta stunder men nu längre och längre stunder. Matilda älskar den!
Det beror på vilken sele.
Baby Björns kan du ha från de väger 3,5 kg. De behöver inte kunna hålla huvudet eftersom det finns stöd för huvudet. Någon annan sele kan jag inte svara för.
Jag andvände min babybjörn när sonen var 2v gammal
kortare stunder helt ok, ngr längre promenader är inte det optimala, då hela tyngden hamnar på deras bäcken
HAr en ergo bärsele med spädbarnsinlägg.....och sonen kanligga där i timmar. Älskar det!!!
Skillnaden mellan bb och ergo(ptapumoch de andra akan jag inte svara för).....bb lastas allt på bäckenet...medan i ergo så ligger dé ner så ryggentar inte skada.
Han e 2½ månad...men fick den för 3 dagar sen...men redan flittigt använd.
Värt varenda peng!
Tack för svaren!