• Who am I

Varning för Adecco!!!!!!!

Bli aldrig uthyrningsmedarbetare hos Adecco under studerandebanken! Ni är rättslösa och om Adecco känner för det kan de ringa dagen innan och säga att du härmed ska jobba deltid, trotts att du är schemalagd heltid, eller att du inte behövs alls under några dagar!
    De kan även ringa hem dig mitt under en arbetsdag utan att du får betalt för hela dagen!!!
    VARNING VARNING!

And when you get the choice to sit it out or dance, I hope you dance!
  • Svar på tråden Varning för Adecco!!!!!!!
  • Who am I

+ att lönen SUGER!!!!
    Jag är 24, har stor arbetslivserfarenhet och får ändå bara 87:-/timmen!!!

• jeeri74

Jobbar man på timmar är det ju så det går till.. förstår inte varför just Adecco ska varnas för...?!?! Det beror ju på uppdrag de får in osv.
    Jobbar heltid / fast anställd på ett annat bemaningsföretag och jag kunde (har fast uppdrag nu) också få veta dagen innan var jag skulle vara och att det blev ändrat osv..
    Det är ju så de jobbar.. man rycker ut när det behövs hjälp.

Lönen är väl plus semesterersättning sen? Alla uthyrningsföretag har ganska dålig lön, så det är inte bara Adecco.. Har för mig att de ligger lite högre än andra till och med..
    Lönen fick du väl veta när du fick anställning, då kan du inte komma och klaga nu... ;)

• brokig

Jag tjänar mindre än så per timme (utan sem.ersättning) när jag jobbar på mitt sommarjobb. Så dåligt är det väl inte?

• Who am I
    jeeri74 skrev 2006-06-14 13:49:16 följande:
    Jobbar man på timmar är det ju så det går till.. förstår inte varför just Adecco ska varnas för...?!?! Det beror ju på uppdrag de får in osv. Jobbar heltid / fast anställd på ett annat bemaningsföretag och jag kunde (har fast uppdrag nu) också få veta dagen innan var jag skulle vara och att det blev ändrat osv.. Det är ju så de jobbar.. man rycker ut när det behövs hjälp.Lönen är väl plus semesterersättning sen? Alla uthyrningsföretag har ganska dålig lön, så det är inte bara Adecco.. Har för mig att de ligger lite högre än andra till och med..Lönen fick du väl veta när du fick anställning, då kan du inte komma och klaga nu... ;)

Jag varnar för dem då de inte informerar om detta under intervju och anställningsmöten! Då de inte informerar om att man inte ens ska förvänta sig arbeta heltid fastän det står så i annonsen till jobbet!
    Lönen ÄR sämre hos Adecco än hos tex manpower!
    Har suttit och pratat med facket idag som även de säger att sättet adecco jobbar på ÄR förkastligt!
    Manpower behandlar sin personal avsevärt mycket bättre än Adecco, har jobbat för dem båda.
    Jag HAR schema fram till 10/8, har alla dagar klara för mig som ska jobbas och har fått schemat hemskickat och TROTTS detta kan de ringa mitt under en dag och kalla hem oss, utan betalning för hela dagen!!

• jeeri74

Who am I, då kan jag kanske förstå. Om du fått schema för ett visst företag eller..?! Men är det inte företaget då som har backat, känns konstigt om Adecco bestämmer...?!

Jag har varit på ett par intervjure hos Adecco, även om det var ett tag sedan (olika kontor) och jag fick info om att det gick till så -att de kan ringa till och med samma dag, man ska vara anträffbar till om det var 12 osv..

• Lillalillen

Jag har jobbat på Adecco sen oktober och har varit anställd som student... Tycker det har funkat jättebra. Dom har inte betett sig illa på nåt sätt. Men på mina kontrakt till olika jobb har det stått att datumet bara är preliminärt och kan avbrytas på dagen.

• Who am I
    jeeri74 skrev 2006-06-14 14:17:48 följande:
    Who am I, då kan jag kanske förstå. Om du fått schema för ett visst företag eller..?! Men är det inte företaget då som har backat, känns konstigt om Adecco bestämmer...?!Jag har varit på ett par intervjure hos Adecco, även om det var ett tag sedan (olika kontor) och jag fick info om att det gick till så -att de kan ringa till och med samma dag, man ska vara anträffbar till om det var 12 osv..
    Jag har kontrakt på FK fram till augusti. Har schema hos dem för den tiden också. Men helt plötsligt börjar adecco anställa fler än de klarar av till detta uppdrag och börjar krpngla med tider för att alla ska få tider!
    Men va FAN! Det är självklart att vi TRE som aställdes FÖRST och som FÖRST fick scheman ska få behålla våra tider!
    Jag hade accepterat detta beteende om jag hade jobbat som ren uthyrningspersonal, hoppat från jobb till jobb och inte haft ett fast schema. Men som det är nu accepterar jag det INTE!
    Ska på intervju för annat jobb på måndag efter jobbet, håller tummarna för att jag ska få det.
Svar på tråden Varning för Adecco!!!!!!!