• fiolen

Smultronmärke?

Min son har troligtvis ett smultronmärke på ena ögonlocken. Det ser lite tråkigt ut men han verkar inte vara besvärad av det. Barnläkaren ska kolla på det nästa vecka.
    Är det någons bebis som har smultronmärke? Har det behandlats på något sätt? Jag är intresserad av andras erfarenheter.

• Svar på tråden Smultronmärke?
  • bubbli

min pluppa har ett stort bredvid läppen! kolla i galleriet!

Det är bara om märkena sitter på ögonlock eller på läpparna som man gör någonting åt dom då dom lätt blöder och blir irriterade vad jag förstår....så läkaren ska kolla på min tjejas nästa gång vi ska dit åxå,för hennes har gått sönder..

Annars säger dom ju att dom brukar försvinna med tiden...!

• Tant Green

Min tjej har ett vid tinningen. Det stör ju inget så det får sitta där tills det försvinner av sig själv, men det tar väl några år.

• jengus

Hur ser smultronmärken ut?? Min son hade röda märken på ögonlocken förrut.

• Tant Green

jengus, smultronmärken är upphöjda ("bulliga") till skillnad från storkbett som också är röda men platta.

• fiolen

Min sons märke är inte så stort än. Det är lite utbuktande och nästan lite lila-rödfärgat. Vi får se i veckan vad läkaren säger om det hela.

• Teskedsmamman

Min son har ett hemangiom (smultronmärke) dok är det ett djupliggande hemangiom så det är bara en bulle... Nu har det börjat försvinna riktigt bra och han är snart 2½ år

Tottes knöl

/Magdis med Ludvig 040204 och Ian 051006
  • fiolen

Ingen som har fått behandling för smultronmärket?

• Josa

Min lilla tjej har ett i pannan, se bilder i galleriet. De säger att smultronmärken brukar försvinna innan barnet börjar i skolan.

• malinda1970

Min goding har ett precis i pannan...Ser ut som ett kastmärke, vi kallar det start och stoppknappen när andra barn undrar, det tycker dom är jätteskoj....:)Lille Milton är helt underbar med lilla smultronet, men försvinner det inte framår skolåldern måste vi nog operera bort det...

• Tonx

Nova har ett på läppen. Har en bild i galleriet, det är mycket större än vad som syns, eftersom det går in i munnen också.
    Hon har inte besvärats av det alls, så behandling har inte varit aktuellt. =)

• Eliin

många tar för givet att min dotter har ett smultronmärke i pannan och när deras barn frågar så förklarar mamman att det är ett smultronmärke, men hon har ett födelsemärke i pannan som hon föddes med. Inte så vanligt, men som ni säger.. det är lixom hon=) Läkaren säger att håret kommer dölja märket och de kommer inte göra något åt det förrens hon själv i tonåren ev. vill ta bort det av skönhetsskäl.

• Midnattsblå

Min tjej har en på ryggen, stor som en femtioöring, men de sa att det inte behöver behandlas utan det kommer att försvinna innan hon fylller 12.

Milla

• icaS

Min stora kille har ett smultronmärke på bröstkorgen som var rätt stort när han var liten men det börjar försvinna nu, det är som att det sugs tillbaka i kroppen. Han är nu 4 ½ år gammal.

• fru skoglund

jag har ett litet smultronmärke under ögat. väldigt litet jämfört med när jag var liten, men försvann gjorde det inte trots att de sa att det skulle det. Men det är inte särskilt rött längre, lite lite svagt bara. och inte stör det mig heller.

• Cecka

Vår son har ett mitt på halsen. Vi antar att det kommer att försvinna med åren....annars får det vara kvar.

• Greta Garn

Min stora tjej har ett på kinden. Det syns knappt längre, men man kan fortfarande ana det. Hon är snart 12 år.

Svar på tråden Smultronmärke?