Alla föds med blå ögon... Stämmer det?
jag har hört att alla barn föds med blå ögon och att de ändrar färg sen. När sker ändringen ni som vet?
jag har hört att alla barn föds med blå ögon och att de ändrar färg sen. När sker ändringen ni som vet?
det undrar jag med..jag har hört att det är så och att de ändras runt 3 månaden
Min son föddes med mörkblå/grå ögon. Dom ändrades till bruna när han va runt 6 mån.
Jag va så glad o trodde han skulle få mina ljusblå ögon trots att han är en kopia av sin pappa som har bruna, men vips som sagt så vart dom bruna ändå... men han är ju världens sötaste ändå som är lik sin pappa oxå. Självklart
undrar vad vi får för "nån"
mamma o pappa är blåa...min syrra o jag bruna.hon fick barn ed en kille som har blå å barnen är blåa & gröna..
min kille är blå!
Min äldste hade mörkblå ögon som blev brungröna lika som mina då han var 1 - 1½.
Min yngste har väldigt mörkgrå ögon just nu men de blir också lika som mina, han började skifta färg då han var 3 månader, det är inte riktigt färdigt ännu och han är nu 6 månader.
Har läst att ögonfärgen kan förändras genom hela livet. Det finns trådar här om man söker på "ögonfärg" där det berättas om såna som ändrat färg senare i livet...
ja jag har fått gröna ögon..kan man se om man kollar riktigt noga...
altså lite gröna..
Svarta och sydamerikanska ("hispanic") barn kan ha mörkt grå eller bruna ögon istället för det där bebisblå när de föds
Min lillgrabb hade grönbruna ögon när han föddes... Trodde alla barn skulle ha blå, men så var det tydligen inte.
Nop, har rumänskt ursprung (bruna ögon) och min man är "svensk" (blåa ögon. Lillan hade mörkbruna ögon vid födseln och har fortfarande bruna ögon
Vår dotter hade helt svarta ögon från början men de är brungröna nu....
När jag fick min mellanflicka lärde jag känna en mörkhyad mamma på bb. Hennes baby var världens sötaste (efter min dotter då förstås otroligt mörk med massor av svart hår på huvudet. När han öppnade ögonen så var de alldeles blå. Jag har tyvärr ingen kontakt med mamman efter bb (det var 14 år sedan) men det hade varit intressant att veta om barnet fortfarande har blå ögon.