• carlinha

trött på att ha fula kläder

Tänkte bara beklaga mig lite. Det känns som om jag i flera års tid bara haft ganska fula och gamla kläder. Dels för att jag mest köper billiga kläder som snabbt tappar formen och så och till stor del för att min ekonomi alltid är så begränsad.

Jag hoppas att jag någon gång inom en snar framtid har råd att köpa flera snygga klädesplagg. Det är så knäckande ibland att gå med sunkiga, nästintill trasiga kläder.
    Ack så fåfängt men ändå!!

• Svar på tråden trött på att ha fula kläder
  • Danbala

Nähä du!

"Fåfängt" tycker jag inte alls att det låter.

Jag blir jätteglad om jag hittar hållbara, icke-dyra basvaror - det kanske inte är häftiga kläder, men hellre halvtrist fast i bra skick än ballt men slitet. Och vanligtvis hänger ju lägre pris ihop med just som du säger att det tappar form, färg osv snabbt.

Det är dyrare att vara "fattig" än att vara "rik", ju.

[...nyfiken i en (dum)strut...]
  • carlinha

Thanks Danbala!
    Hmm, kanske ska man försöka investera i lite bättre kvalité...
    Jag köper mestadels mina kläder på H&M, och de brukar inte ¨hålla så länge. Men det svider så att betala för något dyrt.

• KvastHilda

Jag kan gå med i fula-kläder-klubben.

• carlinha

KvastHilda: Ja, det är inte kul :(
    Hoppas att vi snart kommer känna oss riktigt snygga i fina kläder:)

• garin

ååh så sorgligt det låter!
    känner också som ni, men tycker att jag handlar rätt mkt kläder (ca 2000kr i månaden i genomsnitt) och inte så dyra så det blir väl en del på H&M ska ju erkännas, men gillar Gina Tricot mer tror jag. finns massa fint där nu ju!
    trots det känner jag mig sååå sliten och ful hela tiden när jag ser alla andra "fräscha" tjejer på stan. blääää.
    men vet ni vad, man måste ju inte köpa en helt ny garderob bara sådär. nu på sommaren räcker det ju att köpa ett fint linne eller så, det behöver inte alls kosta mycket men tror att humöret höjs lite om man åtminstone har något "enkelt" men samtidigt fint plagg som man trivs i!

• Gabriella83

ts: Här har du en till!jag pendlar så mycket i vikt att jag aldrig har nåt som passar!Därför kper jag billiga kläder som passar för stunden...och oftast är det-eftersom jag går ner mkt i vikt,byxor som är flera strl för stora etc..det är INTE kul...frhoppningsvis stoppar det lite nu då jag slutar amma,men jag har alltid haft det så mer eller mindre..så jag vet verklgen vad du pratar om...

• IdaM

åhhhh, jag vill gärna joina den här klubben.... haralltid trista kläder, inget som passar riktigt bra, inget som matchar, ska jag bort är det en pina att klä på mig men nästa månad ska jag iallfall gå till frissan, en fin frisyr är ju också skönt att få nån gång.

om vi stackare här inne kunde vinna typ 10 000 å uppdatera garderoben med en bra bas iall fall.

garin - 2000kr, det är ju jättemkt!!!! om jag ändå hade dem pengarna att handla för! Lyckos dig.

det här med ekonomin är väl det enda tråkiga med att vara mammaledig, ibland vill jag jobba för pengarnas skull, men då skulle jag ju nästan aldrig träffa min älskade Wilmer.

Lev Väl
  • mye

jag brukar köpa från postorder när pengarna inte räcker till..just nu tillexempel nästan skänker de bort sommar kläderna...bestäm att avstå från allt onödigt en månad handla för en tre fyra hundra och för sök köpa rätt tidlösa kläder..inte i allt för moderiktiga färger för då är de snart "ute" iaf! sen väntar du en månad sen gör du samma igen...
    eller så får du helt enkelt se det som en investering spara pengar köp ett par dyra jeans och så kan du varje månad köpa typ ett par tröjor..de flesta butiker har ju ta två betala för en typ... eller lägg 200 på en tröja och skit i den där chokladbiten eller vad nu din last är!

• mye

satsa på att köpa accesoarer...det piggar upp de flesta plaggen och kan då en helt fel tröja att matcha resten av outfiten!
    kolla oxå på tradera!

Svar på tråden trött på att ha fula kläder