• Cotton Candy

Tryck neråt... + lite risig v 39

Jag har i loppet av dom sista dagarna känt ett allt större tryck neråt. Det känns som mest när jag sitter ner, när jag sitter på toa känns det nästan som "allt" håller på att ramla ut. Ibland känns det som det "surrer i muffen", ibland känns det mer som jag inuti själva slidan. Kan det vara barnet som håller på att fixera sig? Är i v 39 (38+0).

Känner mig allmänt risig faktisk. Har blivit ganska lös i magen, känns som jag behöver gå på toa 3-4 gånger pr dag! Jag är trött och känner mig lite deppig, orkar ingenting, känns som jag får sammandragningar så fort jag försöker promenera eller röra på mig..... jag längter efter bebben, efter min gamla smidiga kropp................... skönt att veta att högst är 4 veckor kvar nu.

Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Tryck neråt... + lite risig v 39
  • Bebisjuli06

Jag känner igen delar av det du beskriver. Kanske är det så att det snart är dags för dig?! Jag önskar dig lycka till!

• Gerbera

Hej
    Jag är i v 39 (38+6) och känner mig också orkeslös och har sammandragningar mm, men det där med tryck neråt känner jag inget av och gjorde inte förra gravididteten heller i förväg. Känns mer som om bäbisen ska komma ut rakt fram genom magen, typ sprickfärdig, särskilt i sammandragningarna.

Det jag känner av nedåt är ilningar i benen som jag hört är rätt vanligt när huvudet trycker på nedåt, att nerver kommer i kläm.

Ja på nåt sätt får vi härda ut.

• Theolin

Jag känner igen mig i det du skriver.
    Inte kass i magen dock, men resten.
    Orkar ingenting, trycker på neråt som bara den. Som om allt är på väg att ramla ut.
    Dessutom tycker jag det är svårt att kissa. Det trycker på hela tiden då lixom.
    Magen blir som en kanonkula när man rör sig och även om man sitter still.
    VIll bara att bebben ska komma ut.
    v 38+3 är jag....

• Cotton Candy

Tack för era svar; verkar som vi har nästan samma symptom då..... Hoppas verkligen att det är tecken på att det är på G (fast jeg VET ju att det inte behöver vara det). Blir bara så deppig om det ska kännas så här i flera veckor framåt...................

• THK

Hej Cotton Candy,

Jag känner igen mig exakt förutom magen...
    Speciellt det där med att det surrar och ont eller obehagkänslor i slidan, känns nästan som att en fot håller på att åka ner. Min Bebbe är redan fixerad så det är nog livmoder etc som förbereder sig. Kan även tillägga att jag har haft väldigt ont i ryggen idag. Är också i v. 38 + 0 idag....

• Mathilda

Trycket nedåt är säkert bebisen som fixerar sig. Så kände iallafall jag det. Vad har barnmorskan sagt innan? Är den kanske redan fixerad?

• Cotton Candy

Nej bebben var inte fixerad sist jag var hos BM (v 34) så det är väl det som håller på att hända. Det känns så konstigt bara, som om hela muffen är bortdomnat

• E81

Hej!

Jag känner också igen det du skriver. Började igår med en massa tryck och ilningar neråt och precis som du säger så känns det som att hela paketet ska ramla ut när jag går på toaletten. Känns nästan som att det är för trångt när jag ska kissa så då måste jag ta i för att det ska komma något men då gör det som sagt ont och jag får för mig att jag måste knipa för att inget ska lossna. Skumt! Och min bebbe har varit fixerad sedan vecka 34...

Har också sammandragningar dagarna i ända och ibland får jag nästan för mig att ungen tror att den ska kunna komma ut genom någon hemlig dörr vid sidan om naveln. Har bristningar på magen och igår hade jag en sån stark sammandragning att det började bränna och sticka i bristningarna. Trodde nästan huden skulle gå sönder. Mycket mensvärk vid sammandragningarna också.

Dålig mage? Jepp!

Kanske något på G? Får för mig att det inte är det då alla säger att "När det är på gång, DÅ VET MAN!!!" Jag har ingen aning! *lost*

//Vecka 40 idag

Svar på tråden Tryck neråt... + lite risig v 39