Bakterier/stafylokocker i brösten
Hej på er!
Är det någon här som har haft bakterier/stafylokocker i brösten som kan dela med sig av sina erfarenheter - blev det bra efter behandling?
Fick gjort en odling på Amningsmottagningen som visade just stafylokocker och påbörjade igår kväll en penicillinkur på tio dagar. Sonen är fyra veckor och jag har haft ont i två eller nästan tre av dem. Den senaste veckan har smärtan varit närapå olidlig emellanåt, och det kan jag alltså säga med förlossningsvärkarna i färskt minne...
Jag har mest haft ont efter amningarna. Först kändes det bara allmänt stickande, brännande och liksom krypande, sedan blev det mera som om någon stoppat in brännässlor inuti brösten, och nu den senaste veckan kan jag närmast beskriva det som om någon skurit av mig halva brösten eller hällt saltsyra i dem.
Nu hoppas jag ju att det ska bli bättre med penicillinet. Mjölkproduktionen har börjat släpa efter lite p g a att jag inte klarat att "amma ikapp" ordentligt och jag har emellanåt fått ge gossen lite ersättning för att han ska bli mätt, men jag hoppas fortfarande på att kunna sluta med det och bara amma, mest för att det är så oerhört praktiskt och trevligt om det fungerar.
Så snälla, det skulle vara fint att höra att någon upplevt samma sak men att det blivit bra till slut. Eller bara någon som upplevt samma sinnessjuka smärta och kan stötta mig/kräka av sig lite.