• IddeGirl

äta räkor....

Fick just höra att man inte får de. Stämmer de? Innan har jag hört att man visst får göra de och att de är bra för de innehåller mycket järn och så... *orolig*

• Svar på tråden äta räkor....
  • siamesen

Du far äta räkor sa länge de är kokta (dvs inte gra)

• Harlots House

JO, kokta räkor är bara nyttigt och innehåller bla mycket kalcium

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • IddeGirl

hur vet man att dom är kokta då? *dum* Om man köper skalade räkor i affären, är dom kokta då??

• siamesen

De kokta är rosa sa de skalade är kokta de med

• skånskan76

Oftast är de kokta i affären annars har de inte den rosa färgen utan är gråa har jag för mig!

• Choiice

Vem vill äta grå räkor?

• Harlots House

Mmm...gråa, sladdriga räkor Räcka ut tungan 

• skånskan76

Choiice: Det finns väl alltid någon som vill göra det! Jag hade inte velat göra det!

• Harlots House

När vi var i Spanien skulle vi äta jätteräkor på ett ställe. Dom var rosa och vita och såg underbara ut. Men dom måste ha gravat dem eller något för när jag stoppade en i munnen var den verkligen rå Skrikandes

Men det stämmer att råa räkor är grå och kokta rosa- det ser man liksom. Kokta räkor har ett fast kött och råa är mer geléaktiga eller vad man ska säga.

• Choiice

Det var bra att vi fick svar på hur man vet att räkorna är kokta. Har också funderat på detta lite. Grå räkor lät inte gott alltså, kommer garanterat hålla mig borta från de

• Nalleman

Gråa räkor är rökta räkor och de är MYCKET godare än kokta.
    Pröva gärna, men jag ve inte om det är bra för gravida och ammande.... men ni andra... pröva. Det är värt dom kronor extra dom kostar

• Choiice

Nalleman: Rökta räkor? Är de fortfarande rå då?

• siamesen

Rökta räkor är sa otroligt goda men jag är inte hundra pa att man ska äta dem som gravid. Men efter sa ska jag frossa

• skånskan76

Är dom rökta så är de tillagade men som gravid får man endast äta dom om de är nyrökta och dom är rosa när dom är rökta kan visserligen bli lite grå just för att dom är rökta annars är de grå när de är råa!

• Choiice

skånskan76: Tack! Då vet vi vad som gäller!

Svar på tråden äta räkor....