• Falkor

Liten present till maken på bröllopsdag?

Vill gärna ha tips på någon liten present att överraska maken med på vår 1-åriga bröllopsdag? Vi ska åka iväg så jag skulle vilja ha något litet som jag kan smyga med i väskan utan att han märker något!
    Tack för hjälpen /Falkor

• Svar på tråden Liten present till maken på bröllopsdag?
  • MoaMajken

Presentkort på nåt trevligt är ju smått att packa Biosupé ?

• lindalinda

hehe gorde precis en likadan tråd.
    firar också 1-år som gift

kunde ju kikat in i din :p

• capuff

Eftersom jag läst någonstans att den 1-åriga bröllopsdagen firas med papper skrev jag ett kärleksbrev (vi skulle oxå resa bort...)

• mye

vart ska ni åka?
    om du känner någon dit ni ska kan du göra som min underbara smbo gjorde..vi skulle åka till gbg över helgen och ha lite mysigt och båda skulle på möten... på kvällen gick vi en vad jag trode spontan promenad i slottskogen..när vi kom upp en bit där det var vackerutsikt så vips där från ingenstans..en filt massa kuddar lujs och en fet picknick korg..och så några skumma filurer som hoppade iväg i raketfart när vi kom gåendes!! MYYYSIGT!

eller varför inte ett minnes brev med stunder som varit speciella under ert förhållande! små grejer som kanske han glömt..när han plockade en kvist och på skoj friade, när ni cyklade igenom en vatten pöl och han gnällde hela vägen hem...sånna saker är fina!

• Yolanta

Vad är det egentligen man firar på den ettåriga bröllops-dagen? Papper eller bomull? Tycker det står olika överallt..? Någon som vet, eller varför det står olika?? Lättare att veta vad man skall överraska med om man vet vad som gäller

• sleeping sun

yolanta: här är dom olika bröllopsdagarna

1 år: Papper

2 år:  Bomull

3 år:  Läder

4 år:  Blommor

5 år:  Trä

6 år:  Socker

7 år:  Ull

8 år:  Brons

9 år:  Pil

10 år: Tenn

11 år: Stål

12 år: Silke

12,5 år: Koppar

15 år: Kristall

20 år: Porslin

25 år: Silver

30 år: Pärlor

35 år: Korall

40 år: Rubin

45 år: Safir

50 år: Guld

55 år: Smaragd

60 år: Diamant

65 år: Krondiamant

70 år: Järn

75 år: Atom

• Yolanta

Sleeping sun: Tack så mycket Du har ingen aning om varför det kan stå olika?

Svar på tråden Liten present till maken på bröllopsdag?