Spontanansökan till Plantagen
Hur skriver man en spontanansökan? Jag tänkte söka till Plantagen fast de inte söker någon nu. Någon som har tisp? Kanske jobbar eller har jobbat på Plantagen?
Tack på förhand!
Hur skriver man en spontanansökan? Jag tänkte söka till Plantagen fast de inte söker någon nu. Någon som har tisp? Kanske jobbar eller har jobbat på Plantagen?
Tack på förhand!
mertlistan har jag skrivit, men en spontanansökan är lite svårare. Hur börjar man?
Skulle verkligen vilja arbeta på ert företag....därför att (neldningar till varför du vill jobba där). Saker om gör så at du pasar för jobbet etc. Inte så stor skillnad mot en vanlig ansökan, förutom att du inte vet vad de behöver mest hjälp med.
Lycka till!!!
Tack! typ något sånt här.
Hej!
Jag heter ...... ......, är ....år
Jag skulle verkligen vilja arbeta på ert företag.
Däför att jag har i hela mitt liv varit intressaera av blommor.
Jag är färdig utbildad ...............
En liten början...
puff
"Vetgirig, noggrann och lyhörd ++årig tjej söker anställning hos Er på Plantagen. Jag tycker om att ha kundkontakt, och har ett stort intresse för växter."
Fundera vad man kan behöva för kvalitéer och spinn vidare på dom. Att vilja utvecklas och lära sig mer är nog också värdefullt.
Tack, det låter ju jätte bra
puff
Se också till att få kontakt med rätt person, så att du skickar brevet rätt direkt. Du kan ringa/ besöka en butik och fråga vem som har hand om rekryteringar. Om du får prata med den personen kan du säga att du ringer/besöker butiken eftersom du är intresserad av att jobba på Plantagen och undrar hur det ser ut med rekryteringar framöver. Förhoppningsvis blir de lite nyfikna och frågar vem du är och varför du villl jobba. Jag har själv sökt massa jobb spontant och bäst resultat har jag fått när jag pratat med någon redan innan jag skickar papprena! Lycka till!
Tack för tipsen Nika75!
Puffar för att få mera förslag
puff