• Becka21

Stark mat?

Det var en person som sa till mig att de inte är bra alls att äta stark mat när man är gravid...men hon visste inte varför det var så..
    Är det nån här som vet varför det inte är bra alls att äta starkmat när man är gravid?
    O hur farligt kan det vara?
    O är det farligt om man gör det nångång bara?
    Skulle bli tacksam för svar då jag älskar stark mat,men jag har inte vågat att äta det sen jag blev gravid...jag är snart i vecka 14.

• Svar på tråden Stark mat?
  • Jenniefager

Jag vet inte om det är farligt eller inte. Men personligen håller mig gärna ifrån det då jag blir extremt dålig i magen efteråt!

• Titti och mini

Har också hört det, men aldrig fått nån förklaring - så tror därför det är OK Tänk hur många länder i världen där man äter superstark mat och föder barn

• Crazy Baby

Ojdå, det här var nåt nytt!

Jag äter stark mat jätte ofta, hoppas verkligen inte att det är farligt, nu blir jag riktigt orolig!

Så om det är nån som vet varför så svara! Snälla!

Kram kram /
    C. i v.10

• mr wife

Jag har personligen inte hört att man inte kan äta stark mat. Du kan ju alltid höra med din barnmorska om vad som är ok. Grattis till fröet och lycka till!

Mr wife

• turia

det måste ju vara för sura uppstötningarna som man kan besväras av..

• snutti

Just detta frågade jag min bm när vi var där just pga att min systers svärmor endast gör STARK mat, och då menar jag verkligen stark mat (de är från Eritrea). Bm sa att det finns inget som säger att det inte skulle vara bra, så det är helt ok att äta. Däremot så ska man väl undvika det när man ammar...

• Becka21

Ok...det var inte så många som visste om det allstå..jag visste inte det heller förräns min kompis sa det..men eftersom ingen verkar ha hört det så kan det ju inte vara så farligt...
    Däremot så vet jag att man inte ska äta stark mat om man ofta får problem med ont magen...
    Men det verkar ju inte ta nån skada på barnet i alla fall...ska ringa o kolla med BM för säkerhetsskull..men Snutti hade ju tydligen frågat sin Bm o hon hade ju sagt att det inte var nån fara...så jag tror nog heller inte det nu...
    Kan nog unna mig stark mat nångång i alla fall...men tack för era svar ändå =)

Svar på tråden Stark mat?