• Dalatösen

hjälp hon blir dygnsur när jag ammar!! tips önskas

Hej! har en liten dotter på 2 veckor amning krågnalar men det går bättre och bättre får dock använda amningsnapp eftersom hon suger fel. pumpar också eftersom jag har så mycke mjölk så ibland får hon ( framförallt på nätterna) bröstmjölk på flaska eftersom hon gått ner i vikt så vill jag att hon får i sig tillräckligt. nu till saken;-
    när jag ammar henne blir hon dygn sur får byta kläder varje gång ( brukar inte "pumpa" brösten innan eftersom de kan jag ju inte göra när jag inte är hemma) har förösäkt med handduk emellan, hakklapp av frotte de bästa är om hon inte ha nå kläder på övewrkroppen egentligen tiisaken hör också att det rinnger mjölk ner på mig coks. nån som haft samma problem och har några tips att komma med???

• Svar på tråden hjälp hon blir dygnsur när jag ammar!! tips önskas
  • ergo

Känner igen en hel del av det du skriver. Förhoppningsvis blir det bättre framöver, när mjölkprod anpassat sig bättre efter bebisen. Så var det för mig. Nu räcker det att ha en handduk emellan!

• starless

Kan det vara ditt andra bröst som läcker medans du ammar? Isåfall tcyker jag du ska skaffa en mjölkuppsamlare på apoteket. På så sätt kan du spara mjölken du "läcker" för att ge henne senare.
    Annars förstår jag inte vart kommer mjölken som blöter ner henne ifrån?
    Förklara gärna närmare så kan jag se om jag kan hjälpa till.

• Monalisan

säger oxå köp mjölkuppsamlare!! och ammningsskydd på apoteket

• Dalatösen

nej det läcker inte från det andra bröstet utan från det bröste jag ammar på ibland får jag tömma amninsnappen emellan eftersom den blir så full.

• S med 2

japp mjölkuppsamlare eller IKEAs små frottetvättlappar är kanon.
    Har hon rätt tag om vårtan?....annars kan det ju komma in luft och då rinner det i mungipan ut när hon suger. Om man ligger och ammar så vet jag att detta hände ofta eftersom man lätt läcker från de andra bröstet...och då rinner det gärna ner på liten bebis. (speciellt nattetid då man har noll koll på saker o ting Jag la alltid en tvättlapp eller hade uppsamlare i bh:n...eller vanligt ammninginlägg. det blir ju görblött efteråt men det är ju bara att kasta och lägga dit ett nytt.

Grattis förresten till lilla bebisen!

• Jammie

Så blir det för mig med.. Jag använder IKEAs froté tvättlappar som jag lägger under Funkar kanon

• Katarinab

jag pular in en handduk under bröstet som hänger ner under bebisen funkar ok

• Norrlänningen

JAg använder också amningsnapp och oftast blir den så full att det rinner en massa ner på mig, men även på henne. Det är väldigt kladdigt och jag känner mig rätt obekväm att amma offentligt. Vet inte riktigt vad man kan göra åt saken, men det går en massa papper och handdukar hos oss. Hemma har jag alltid på mig "fulkläder" så då gör det inte lika mycket att det kommer en massa på byxor och tröja.
    Det rinner såklart mest när hon inte ätit på ett tag och brösten är fulla.
    Om det inte var för allt kladd så funkar amningen mycket bra...=)

• Dalatösen

norrlänningen, blir ditt barns kläder blöta också???? så blir det för oss får tvätta och tvätta jätte tråkigt

• Alvi

Känner igen det där från när Lilja åt med nappen....
    Vi har en tjock frottéhandduk under hennes haka, och det dräller som mest när det utdrivningsreflexar, och utan napp är det ju lätt att bara hålla för med ett finger, men med nappen är det nästan omöjligt att få det att "hållas torrt"...

Vet inte NÄR det läcker för er, men för oss läckte det när det utdrivningsreflexade och då kom det för mycket och Lilja släppte tutten, med följden att nappen fylldes på snabbt och sedan läckte och läckte tills hon tog tutten igen.

Men jag tog burken som jag hade nappen i, och höll den under så att mjölken rann i den...

Det kan du ju testa... Om det nu var det som var problemet, vill säga... =)

• Akka

Puffar upp tråden eftersom jag har samma problem.
    Kram!

• Norrlänningen

Dalatösen

Jo, hennes kläder blir oftast lite blöta..idag blev hon dessuton väldigt blöt i håret också..det är ett väldans kladdande och jag vet inte riktigt hur jag kan ändra på det??
    Jag har försökt att lägga henne på olika sätt vid bröstet så att det inte ska rinna så mycket på henne, men när hon är klar så får hon nästan alltid ett grepp om amningsnappen och om det är mjölk i den (vilket det ofta är) så far det överallt......jag vet inte hur många toarullar jag använt för att torka och torka...handdukar med för den delen..

Svar på tråden hjälp hon blir dygnsur när jag ammar!! tips önskas