Grannens katt "bor" hos oss tycker han :-)
Har en fråga, det är så att vår grannes katt nog tycker att han bor hos oss. Vi bor på landet och den här katten bor i huset 50 meter bort. En småbarnsfamilj som jag inte tror är särskilt intresserade av katten? Idag kom han och uppenbart tiggde mat, stod i köket och jamade och betedde sig hungrigt på förmiddagen. När jag tog ut honom la han sig på altanen och sov. Nu vid femtiden kunde jag tyvärr inte motstå att ge honom middagsrester för han kom återigen in i köket och jamade och verkade hungrig.
Nu antar jag att jag gjort bort mig rejält som gett honom mat, men jag blir lite arg på grannen som inte verkar ta hand om katten????? Eller finns det katter som ändå "bosätter" sig hos andra? Han står ofta på bron här och jamar och vill in, går och lägger sig i vår säng/soffa och slumrar etc. Är inte det normala att en katt går hem och äter när den är hungrig? Eller har de tänkt sig att denna utekatt ska leva på råttor han kanske inte klarar att fånga?
Hur ska man göra? Tycker synd om katten!! Kan jag dränka in huset i citron för tat "skrämma iväg" honom eller vad gör man? Hur hade ni gjort???