• Anonym (geléklump)

Gelé liknande klumpar vid mens

Har fått massvis med gelé liknande klumpar nu under min menstruation. Har aldrig haft det tidigare. Varenda gång jag har varit på toa idag har det legat en geléklump i bindan + att det kommer en stor geléklump när jag torkar mig. JAG VET! ÄCKELVARNING!! Sen så kan jag även känna när det kommer en geléklump. Som om jag känner hur den "rinner ner".... Vad kan det vara? Någon som vet?

Tacksam för svar
    Geléklumpen!

• Svar på tråden Gelé liknande klumpar vid mens
  • Anonym (alltid)

Är det blodiga klumpar? Jag brukar iaf ha blodklumpar när jag har mens... gissar att det är koagulerat blod helt enkelt.

• Anonym (geléklump)

Det är blodiga klumpar. Men dom är stora!! Har haft små blodiga "strimlor" tidigare, men nu är dom stora som en femkrona ung..

• Anonym (dumpe-doo)

Har haft blodiga klumpar sedan jag fick mens, alltså i dryga 18 år nu, inget ovanligt!

• Anonym (geléklump)

Antar då att mina gelestrimlor har vuxit till sig och blivit stora bollar!!!

• Anonym (geléklump)

Hm... har funderat lite...
    Kan stl på klumparna ha ngt med att jag och gubben hade sex igår..? Kanske är jag ute och cyklar....

• Esme

Det skulle kunna vara missfall. Jag fick som stora geleklumpar vid mitt missfall.

• Anonym (dumpe-doo)

Men TS skrev att hon hade mens, får ju anta att det är just vad det är då.. Är det menstider är det helt normalt att blodet klumpar sig. Visst kunde det vara missfall, men TS har ingenstans nämnt varken att hon skulle kunna vara gravid eller att mensen kommit vid fel tid...

• Anonym (geléklump)

Har spiral och är inte gravid... inte vad jag vet iaf. Den här mensen har kommit precis i den tidpunkt som det var tänkt.

• Anonym

Det kan vara ett tidigt missfall. Jag fick ett mf dagen efter min mens skulle börjat, så det är inte ovanligt. Vissa har koagulerat blod i mensen ibland, andra vid mf. Är du orolig så ring gyn eller BM.

• Anonym (geléklump)

Oj, NU blev jag orolig.... orolig när ni skrev så där... Måste ringa bm i morgon...

• Anonym (alltid)

Mina klumpar är riktigt stora ibland, det är inte varje gång som jag har mens som jag har STORA klumpar, men det händer då och då. Jag tror inte du behöver oroa dig.

• Anonym (geléklump)

Nej, innerst inne så tror jag inte att jag är gravid. Och att det då är ett mf. Satte in min sprial för drygt 2 månader sedan. Gjorde t.o.m ett gravtest samma dag jag satte in sprialen för att vara säker att jag inte var gravid. Har sen haft 2 menstruationer precis som vanligt, så jag kan ju inte påstå att jag har haft några tecken på att vara gravid.

• Anonym (dumpe-doo)

TS, oroa dig inte, inte behöver du vara gravid/ha missfall pga dessa klumpar. Svårt för att förstå dem som sitter här och skrämmer upp dig med detta, trots att du skrivit att du knappast är gravid. Som jag sa tidigare, har alltid haft blodklumpar i samband med menstruation, hade jag oroat mig för att det var mf varje månad hade jag blivit knasig till slut

• Anonym (geléklump)

Ok, fortsätter då med teorin att mina blodstrimmor har vuxit upp och blivt stora vuxna klumpar!

• Esme

Menade absolut inte att göra dig orolig! Ville bara hjälpa till. Skönt om det "bara" är mens!

Svar på tråden Gelé liknande klumpar vid mens