• fia79

Var kan man köpa strandtält?

Hej! Är det någon som vet om det finns strandtält och i sådana fall var man kan köpa ett sådant? Tänkte att det kan ju vara bra att skaffa ett sådant om man vill åka någonstans med bebisen och det inte finns parasoll eller träd som skuggar...

• Svar på tråden Var kan man köpa strandtält?
  • PiaLottan

vi köpte vårt på Toys R Us. Kostade ca 350 kr och har UV-skydd. Det var lagom stort och var ett s.k pop-up. Hur enkelt och smidigt som helst. Annars finns det ett för ca 129 kr på Plantagen.

• Lisa å Liam

jysk har för 99kr

Älskar min Liam!
  • Stanna

Man kan även värva en vän till Goboken och fått ett tält som premie!

• HannaAugustsson

Köpte på lidl för ca100kr. Det finns även på jysk om jag inte har fel för runt samma penning

• LillaMilou

Ikea har små tält, men om de skyddar bra mot solen vet jag inte.

• Mamma2001

du menar förmodligen tält med UV skydd och inte vanliga lektält från IKEA etc ?

Vi köpte ett soltält på barnens hus för mellan 2-300kr

Hugo 20010806 - Oliver 20051224
  • Nallemajatjejen

En fråga.
    varför måste det vara ett speciellt soltält? Huvudsaken är väl att det ger skugga????

• Nallemajatjejen

Just det ja gekås har också tror jag.

• NyfikenRosa

Det finns på Stadium... 199:-

• Amorella

Den skugga som ett vanligt lektält ger skyddar sällan så bra mot solens strålar. Om man ligger på stranden under ett parasoll kan man ju bli rätt bränd ändå.

Jag tänkte på Nomad, men upptäckte att det var ganska dyrt - 1300 kr. Funkar dock som resesäng oxå.
    http://www.onetex.se/resesang.htm

• Nallemajatjejen

Ojdå jag har nog aldrig stöt på någon som bränt sig i skuggan. Men det kanske är så att våran vänkrets har bra solvett och inte är ute så länge...

• Amorella

Det beror också på var man är! Självklart bränner man sig inte om man sitter i skuggan av ett hus hemma i Sverige. Men ligger man under ett tunnt och luftigt parasoll vid Medelhavet hela dagen och inte har smörjt in sig - då bränner man sig! (Och det misstaget gör man EN gång i sitt liv...) Och jag tänkte att vissa billiga lektält utan UV-skydd nog är bra tunna och luftiga i materialet.

Svar på tråden Var kan man köpa strandtält?