• TjorveniSkåne

Andra sajter för telfonnummer än eniro och hitta?

Jag undrar vilka fler ställen det finns på nätet där man kan hitta telefonnummer? Mitt nummer är borttaget från eniro.se och hitta.se, ändå hittar (ha h för ordvitsen) de mest envisa försäljarna mig ändå. De säger att de har hittat det på nätet, men vill inte berätta var!

Jag fattar inget, eftersom jag är mycket noggran med att bara lämna ut numret till personer jag verkligen vill höra från.

Vet ni?

• Svar på tråden Andra sajter för telfonnummer än eniro och hitta?
  • bozzini

Hörde en reklam på radio idag för en sajt som heter www.svaret.se där man tydligen kan få info om tel.nummer och sånt. Har inte varit inne på sidan själv så jag vet ej om privatpersoner är listade eller endast företag. Måste nog surfa in och kolla...

• bozzini

Jepp, man kan söka privatpersoner!

• jummie

har du anmält dig till Nix då?? Det tar bort försäljarna...

• TjorveniSkåne

Tack! Det fanns på svaret.se

Jummie: Jag tror inte man kan nixa sin mobiltelefon?

• jummie

aj fan ringer de på mobilen???? Visste inte att det fanns sådana försäljare...herregud!

Har ingen koll på om man kan nixa moilen...men det borde man ju om de ringer dit o säljer.

• TjorveniSkåne

Ja, måttligt kul att bli störd på jobbet av "dolt nummer" - första tanken är att sonen har kräkt och jag måste ställa in allt jag planerat för dagen. Och sedan är det någon brutta som vill sälja försäkring till min man. Bläh!

• bozzini

Hittade förresten en sida till där man kan söka privatpersoners telefonnummer www.118100.se

Svar på tråden Andra sajter för telfonnummer än eniro och hitta?