• sigana

Amningströjor?

Tycker ni att amningströjor är ett "nödvändigt måste"? Behöver man egntligen ha långärmade sådana? Jag tänker att det väl borde räcka att ha kortärmade, och sen en vanlig tjocktröja över som man väl tar av om man ska amma?
    Specialtröjorna (typ Boob) är ju jättedyra... Jag har köpt lite billiga vanliga kortärmade på H&M som jag optimistiskt tror ska funka lika bra ( dvs med knäppning i halslinningen en bit ner till bröstet, alt lite stretchigare med rejäl urringning. Vad använder ni?
    Finns inga speciella amningströjor på t.ex H&M och Lindex där jag bor.

• Svar på tråden Amningströjor?
  • Kajsan

Äh, amningströjor är inte ett måste öht!
    Jag har nån enstaka från HM, men huvudsaken är ju att man kan dra ner urringningen, knäppa upp knappar eller fixa fram tutten på annat sätt.
    Trist om man bara skulle använda amningskläder under de år man ammar

• uniMog

Det bästa tycker jag faktiskt är ett kortare linne under en omlottröja.

Annars gillar jag iof boob-kläderna men de är inte på något sätt det enda som funkar

// Pejgan
  • milimina

jag har köpt ett par från boob (som dock var på lite rea) och ett par billigare från hm. inte för att jag tror att det är nödvändigt, men säkerligen praktiskt om man inte är hemma. vi ska få en sensommarbebis så en större period amning kommer ju vara under vintern, och jag är frusen av mej, så att sitta med ner- eller uppdragen tröja funkar inte för mej...

• Dixie

du kan också "göra" en egen amningströja, ha ett vanligt linne som är ganska töjbart under och en vanlig t-shirt över - när det är dags för amning dra upp tröjan och dra ner linnet!

• Mamma2001

jag tyckte amningströjor var suveränt att ha
    finns ju både billigare på HM och boob m.fl
    tyckte väl iof inte HMs var så där kanonbra -men funkar gör de

Hugo 20010806 - Oliver 20051224
  • Ariella

Håller med om att linne under vanlig t-shirt eller tröja är bättre - då kan man ju ha alla sina vanliga kläder. Om jag får fler barn så kommer jag inte köpa en enda amningströja.

Om du ändå vill köpa amningströja så tycker jag att de från boob har funkat bäst. HMs var helt värdelös och jag hade även en med dragkedja från Polarn o Pyret som också var kass (och ful...).

• Ariella

Glömde en sak: Om du vill köra med linne under tröja så har MQ superbra elastiska linnen (de där med "inbyggd bh" - fast bhn funkar kanske inte så bra just när man ammmar). Jag handlade på mig ett lager med sådana - även snygga när man inte ammar

• Yllet

Absolut inte nödvändigt, men väldigt skönt ibland. Jag har en långärmad varm boob-tröja som jag använde mycket i vintras. Skönt att inte behöva dra upp/ner så att man blir kall. Framförallt när jag satt på tåg, i bilen eller andra svala ställen.

Svar på tråden Amningströjor?