• sockertopp84

fäller

är de någon som kan ha nåt förslag på varför min hund fäller så mycket.ha gjort de nu i några veckor,fast de ha blivit ännu mer.ligger tussar överrallt efter honom.och de hjälper inte att borsta han,för de blir likadant igen.blir snart galen om han fortsätter fälla så.någon med förslag?

• Svar på tråden fäller
  • Nyfiken gul

*tappar vinterpälsen?

*vitaminbrist?

*fel sorts mat?

*trivs inte?

• Mamma Mysig

Min vovve fäller jättemycket, jag tycker det är normalt, det är ju sommar ibland sitter det lösa tussar på honom, men han är ju en "vinter"hund men tjock päls så han måste ju bli av med en hel del

• grabbmamman linda

Djuren blev väl lika överumplade som vi utav värmen? Mina fäller hur mycket som helst.. får hunden inga kala fläckar eller kliar sig el. nått sånt så skulle jag se det som helt normalt!

• sockertopp84

ja han har ju rätt mycket päls,de är en schäfer så de finns ju del som kan trilla av.han ha inga kala fläckar och han kliar sej inte.
    vi har också haft tanken på om de kan va maten för innan köpte vi från djuraffären,men de blir hur dyrt som helst att köpa där hela tiden eftersom han äter rätt mycket,så nu köper vi pedegree istället.är de någon som ha de till sin hund?

• beckisen

Han fäller förmodligen för sommaren... min hund ser inte klok ut när hon fäller....det är enorm skillnad.. hon har nästan ingen päls kvar tycker man.. och så blir hon sträv jämfört med hur supermjuk hon är annars.. så helt normalt..
    Borsta mycket så får du bort det värsta.

Sen...jag tycker man resonerar fel när man säger att maten i djuraffären är för dyr och man därför köper billigare SÄMRE foder. Skulle ALDRIG tänka ekonomiskt när det gäller min hund.

Finns olika sorter i djuraffären.. man behöver kanske inte ha det dyraste men huvudsaken är ju att hunden får ett bra foder.
    Vi betalar 500 för 15 kg... visst min hund äter inte så mycket så det vara längre
     men nytillskottet i familjen äter över 9 dl om dagen....varar inte alls lika länge. Men aldrig skulle jag klaga på det. tycker inte maten är så dyr ändå.

• Eliin

vår hund är allergiker och behöver ett foder som kostar 100 kr kg. Så han har ett dyrt matkonto, men vad gör man?? Ett bra foder är ett måste för ett djur.

• Therese B

Hej. Har själv en Chow-chow hane, han började fälla i mars, som han brukar,och han fäller fortfarande. Men nu blandar jag i lite vetegroddsolja så jag får stopp på fällandet, och tycker att du ska prova med. det kan ha med att göra, en del foder är "dåliga" på att få hunden sluta att fälla så det kan vara bra att ge ett tillfälligt tillskott av vitaminer. Äggula i maten är också bra. Lycka till

• sockertopp84

ska testa lite olika.men de kan nog va mycket att ha med vinterpälsen som många skriver.
    tveksam om de har med maten att göra för han ha ätit denna maten i snart två månader och de är bara någon vecka tebax som han börjat fälla så mycket.de är väll nu när de blev så varmt som pälsen åker av.

Svar på tråden fäller