• Kollibrin

Bortdomning i benet efter förlossning, vad är detta?

En orolig vän som fick barn för en månad sen ringde precis. Hon hade bortdomning högt upp på ena låret, stort som en handflata. Har inte haft känsel där sen födseln. Jag tror att det har att göra med nerver som kommit i kläm eller efter ryggbedövning. Hon är orolig att hon får MS och i framtiden inte kommer kunna hålla i sin bebis. Hon väntar på samtal från läkare, men jag vill så gärna kunna lugna henne inför helgen. Så finns det fler som upplevt liknande?

• Svar på tråden Bortdomning i benet efter förlossning, vad är detta?
  • Amorella

En kompis till mig hade något liknande fast före förlossningen - att det domnade i ena benet - och det var en blodpropp. Inte så kul, men avsevärt bättre än MS. Det kan säkert vara något helt annat också. Jag håller tjmmarna för henne!

• Stanna

Mitt ena ben domnade bort efter förlossningen. Det var precis som om benet sov. Jag hade lite svårt att få med mig det när jag gick och hade nästan ingen känsel under foten. Orsaken var just att nån nerv hade blivit skadat vid ryggbedövningen (blev stucken två gånger). Det släppte efter hand och blev helt bra.

• Jannamia

Jag fick oxå så efter förlossningen! Ena benet lydde mig inte riktigt Det berodde på epiduralen. Men det går över! För mig försvann domningen efter 2 eller 3 veckor.

• Stanna

Kan tillägga att jag läst flera trådar om det här på FL. Det verkar vara ganska vanligt!

Hoppas att du kan lugna din vän lite.

• Heranell

Jag fick domningar i mitt vänstra ben, nedre delen och halva foten efter förlossningen. Fick dock inte ryggbedövning, men det var säkert en nerv som påverkades, det satt väl i nån månad drygt. Det kändes som att jag hade fått "droppfot" när jag gick, kunde inte sätta i vänsterfoten "försiktigt", utan med hela fotsulan...

Svar på tråden Bortdomning i benet efter förlossning, vad är detta?