• smultronbubbla

Angående ICA-kort

Har läst i så många trådar om att man kan sätta in pengar på sitt vanliga ICA-kort och sedan betala med det. Stämmer det?
    Har haft mitt ICA-kort i fler år utan att veta om det
    Gick även in på deras sida och loggade in. (något jag inte heller visste att man kunde) Fick då fram att man kunde sätta in pengar och hur, men det stämmer alltså att man kan det utan att behöva byta tilld eras bankkort?
    Det jag undrar över är hur man ska veta hur mycket pengar man har på det kontot. Håller man reda på det själv, eller kan man läsa det någonstans?
    Hur fungerar det egentligen?

• Svar på tråden Angående ICA-kort
  • Aurum

Vad synd att du missat det eftersom de länge har haft betydligt bättre ränta där än vad bankerna har! Jag har haft tusentals kronor på mitt ICA i flera år med en ränta på 4%, nu har det tyvärr sjunkit.
    Det är bara att sätta in pengarna med autogiro och sen håller du koll på dem via sidan där du loggade in. Enkelt och smärtfritt

• Strawbaby

Du kan sätta in lite pengar i vilken ICA butik som helst för att prova om du tycker om att ha det så. Du kan också kolla saldot på kortet när som helst i vilken kassa som helst. När du satt in pengar på kortet första gången får du legitimera dig när du ska betala, men ICA-banken registrerar då att du vill betala med ditt kort och då kommer en kod hemskickad till dig tillsammans med inbetalningskort och kontoutdrag, tror jag.

Du kan om du vill även fortsättningsvis sätta in pengar i kassan, med inbetalningskort eller via autogiro. Du kan även ta ut pengar från kortet i alla ICA-butiker.

• Amarone Classico

Jag trodde det var det man hade ICA-kortet till

Hur använder man det annars?

• smultronbubbla

lemone

Jag vet, men jag är så nyfiken nu

Aurum

Ja, jag vet, trodde bara mitt kort var till för bonus...
    Får man ränta trots att man inte skaffar deras bankkort?
    Såg att man kunde kolla med talsvar, man kan alltså kolla där man loggar in också alltså, aha

Kan man ta ut pengar på ICA-kortet när man satt in pengar? (nu har jag som sagt bara den vanliga, enkla kortet) Gör man det på ICA då? kan man handla någonannastans än på ICA med dessa pengar? Många frågor

Ska testa att sätta in lite nu, och kolla saldot.

• smultronbubbla

Strawbaby

Hur gör man för att sätta in pengar i kassan? Drar man först tsitt vanliga kontokort då och ber dem sätta in? Krångligt det låter... Känns som det skulle bli värsta kön bakom mig då ju

hanna sl

Haha, för att få bonus ju

• smultronbubbla

Förresten, kan man vara två på ett kort, fast man inte bor ihop? Att man har var sitt kort, fast med samma konto. Visst, pojkvännen och jag handlar alltid mat tillsammans, mend et kan ju vara bra om han kan gå själv någon gång, om jag är sjuk eller nåt.

• Aurum

Visst får du ränta på det vanliga kortet! ICA lånar ju dina pengar och det ska du ha ränta för. Det är ett betalkort med den skillnad från bankkort att det bara går att betala med i affären (och numer även på Statoil, men det vet jag inte riktigt hur det funkar).
    Eftersom det är dina pengar får du även ta ut pengar i samband med att du handlar, som en bankomat. Innan var det max 300 kronor per gång men det har kanske ändrats.
    Skulle för övrigt rekommendera dig att byta bank till ICA, mycket billigare och bättre ränta!

• sevgilim

Och hur gör man för att få ett nytt kort kopplat till mitt kort? Det känns ju som om man ska ansöka om ett nytt kort, men jag vill ju ha ett sammankopplat till mitt...?

• Rapunzella

Här kan du jämföra de olika korten: www.ica.se/FrontServlet&state=bankkorten&showMenu=ikk_2_0

Här får du svar på dina frågor - klicka runt på sidan för att ta reda på allt du vill veta: www.ica.se/FrontServlet&state=ikk_dynamic&viewid=618397&showMenu=ikk_0_0

Svar på tråden Angående ICA-kort