• trollet77

tappar hår i MASSOR, samt kliande hårbotten...hjälp

Har i ett par dagar gått o kliat mig i hårbotten, kollade till och med efter löss, men inga såna tack och lov. Men nu imorse när jag duschade så låg det stora tussar med hår i badkaret. Jag menar då inte några hårstrån, utan stora hårbollar. Jag har långt hår annars, och ganska tjockt, tur det annars hade jag väl varit flintskallig, men när man tappar så här mycket på en gång blir man ju rädd, visst brukar jag tappa hår i duschen, men bara några strån, inte stora tussar... nån som vet vad det kan vara??

• Svar på tråden tappar hår i MASSOR, samt kliande hårbotten...hjälp
  • Änglatuss

du råkar inte vara gravid eller amma?

• Alcarinque

Har du fött barn nyss?
    Jag födde för tre månader sen och gör stopp i avloppet varje gång jag duschar. Börjar fundera på peruk

• trollet77

Nepp varken gravid eller ammar, barnen är 5 och 8 så det är ett tag sen...

• Alcarinque

Nån vitaminbrist kanske? B-vitamin kanske? Stress? *spekulerar vilt*

• trollet77

Stress skulle det kunna vara, har haft rätt mycket omkring mig på sistone... får väl ta o kontakta vc på måndag (telefontiden slut för idag) om jag inte är flintskallig innan dess

• Pokergirl

Håravfall kan komma efter en period av stress eller om man varit med om trauma såsom en olycka eller extrem diet. Annars kan det bero på sköldkörtelproblem, dvs struma, järnbrist, B12-brist. Eller så finns det en sjukdom som ger håravfall. Kolla om du även tappat hår i ögonvrån och kanterna på ögonbrynen.

Eller så är det ärfligt, det drabbar inte bara män.

• trollet77

oj, nu måste jag ju genast springa till spegeln och leta efter tappat hår kring ögonen

• trollet77

Stress och stress, men jag har haft mycket runt omkring mig på sistone, fast kroppen kanske har reagerat mer än vad man tror.

Jag har hamnat i en dispyt med en av mina bästa vänner sedan många år, och det verkar tyvärr som vi kommer klippa kontakten helt.

Vi har upptäckt att vi tappat en hemmanyckel, även om den ju inte går att spåra till oss så går jag ändå och är nojjig och inbillar mig att någon ska kliva in när vi sover eller är borta.

Jag har börjat fundera på leta upp min biologiska pappa som valde att lämna mamma när hon var gravid, jag har aldrig träffat honom.

Kanske inte är mycket egentligen, men kanske man har reagerat mer än vad man tror.

• Pokergirl

Låter som reaktivt håravfall, bara lugn, då kommer håret tillbaka.

• trollet77

Om det nu är det, men jag tänkte eftersom det kliar i hårbotten, nu när jag är nyduschad är det som en svidande/brännande känsla där också.

• Pokergirl

Klåda, brännande känsla, myrkrypningar är alla symtom på hudsjukdomar i hårbotten. Jag tycker du ska kolla upp vad håravfallet kan bero på till veckan.

Svar på tråden tappar hår i MASSOR, samt kliande hårbotten...hjälp