• lalala

har så ont i huvudet - panik

Har haft huvudvärk sedan i går morse... nu vill jag inte äta mer alvedon, det hjälper ändå inte. Vet inte vad jag ska ta mig till, vill bara gråta men det gör det ju ännu värre.

Tror att det är spänningshuvudvärk kombinerat med regnväder. Jag känner mig helt handikappad i dag.

Känns som om mitt huvud och nacke sitter fast i ett skruvstäd av pulserande värk. BUÄH!

• Svar på tråden har så ont i huvudet - panik
  • jummie

drick vatten..mängder....har du druckit kaffe?? ...värmedyna på nacken eller varmt bad och stretcha när nacken är varm....be sambon massera nacken lite lätt eller varför inte huvudmassage??

har en viplashskada så jag är van att ha ont har måååånga huskurer för att få bukt utan tabletter som jag inte vill äta när jag är gravid

• obelix

ta och lägg in en blöt handduk i frysen en stund så den blir riktigt kall, inte frusen..... och sen tar du och går och lägger dig i ett mörkt,tyst och svalt rum, men handduken över lögon och panna.
    Det är jätteskönt om man har jätte ont.

Krya på dig

• DaCiss

migrän? Hur känns värken mer? Hur kom startade den? Illamående? Hur känns det då du böjer ner huvudet så huvudet kommer lägre ner än hjärtat, typ lägg huvudet mellan knäna hur känns det?

Eller du kanske vet vad migrän är men ja, vanlig huvudvärk kan ju också bli väldigt besvärlig. Vila är det bästa sättet att bli av med den, och att dricka mycket vätska.

• Mallemus

Om det är spänningshuvudvärk (jag hade sådan du beskriver mellan v 12-22 ungefär) så hjälpte iaf att dricka kaffe för mig. Varmt bad som släpper upp musklerna samt att stretcha ordentligt morgon och kväll. Massage om du har möjlighet att få det?

I några enstaka fall tog jag faktiskt andra huvudvärkstabletter efetrsom man inte får äta denm pga att blödningsrisken ökar... mao inget farligt för fostret (bamyl S Koffein) fick också sitodon utskriven av läkaren på MVC. Men de kräktes jag av...

Lider med dig! Hoppas det går över! *kram*

• saggitarius

När jag hade huvudvärk hjälpte inga huskurer alls.. fast det var skönt med en blöt hadduk..
    De alvedoner jag tog hade ingen verkan alls.. däremot fungerade panodilen jag fick av en SSK på jobbet...

• annca

Har ofta ofta spänningsvärk. Har tom till slut börjat på gym med ett personligt program för att fösöka få bukt med eländet.

För mig brukar kaffe hjälpa, faktiskt. Det är nog väldigt individuellt det där. Vissa får ju mer värk av koffein...
    Förut brukade jag ta två alvedon och en ipren (faktiskt doktorns råd, annars ska man ju inte blanda), men nu är ju ipren förbjudet...

Maken brukar massera mina axlar och skuldror och nacke med tigerbalsam, och att massera in lite tigerbalsam vid tinningarna brukar hjälpa rätt bra också.

Lycka till!

• ims8

det enda som hjälper mig i det där läget är en stol i duschen och varmt vatten på huvet LÄNGE LÄNGE, när det börjar släppa måste jag bädda ner mig
    tycker så synd om dig
    har själv sluppit det under grav, men vet hur jävligt det är!

• isola

Jag hade problem med daglig huvudvärk i nästan två års tid innan jag fick bukt med problemet med hjälp av akutpunktur. Jag vaknade varje morgon (i stort sett) med huvudvärk och stoppade i mig massor med treo (jag vet det är inte bra alls, men det var det enda som hjälpte). Povade med bettskena men det hjälpte inte, tillslut fick jag komma till en sjukgymnast (i januari i år) och fick akupunktur och sedan dess har jag bara huvudvärk ibland (mer "normalofta"). Nu under graviditeten har jag haft huvudvärk lite oftare, men då hjälper alvedon oftast...
    Hoppas du hittar något sätt som gör att det går över!

• Titti och mini

Det kan möjligen inte vara så att du har järnbrist?
    Hade själv extremt ont i huvudet i en vecka, testde järnet o det var låt o så gick det över när jag fick tabletter

Svar på tråden har så ont i huvudet - panik