• Gumlan

Snabbt svar om ifall alkohol försvinner vid frystemperatur??

Är såååååå glass sugen & vi har endast nån punch glass med alkohol i... kan man äta det? Min sambo säger att alkoholen försvinner vid frystemperatur. & nu vill ja ha svar från folk som är petiga, inte från folk som tycker det är ok att dricka lättöl och sådär

• Svar på tråden Snabbt svar om ifall alkohol försvinner vid frystemperatur??
  • Fido

Har ni aldrig stoppat snapsflaskan i frysen? Alkoholen försvinner inte.....
    Fast å andra sidan är det tveksamt om det är så mycket alkohol i glassen. Är den inte köpt i en vanlig butik? Det kanske till och med bara är punchextrakt och ingen alkohol alls.

• Sjuhundra

Det måste väl vara okej, med tanke på att det är åldersgräns på lättcider så borde det väl vara åldersgräns på punschglass om det är alkohol i... ;) Nej, jag tror inte att det är alkohol i, jag skulle ha smällt i mig en massa glass om jag vore du! :)

• Isolde

Det är extremt osannolikt att det är riktig punsch i glassen. Såvida ni inte köpt någon urtjusig glass! Vad är det för märke? Läs innehållsförteckningen -- står det inte punschextrakt där? Då är det absolut ingen alkohol i. Ät!

• Gumlan

Det står alkohol på! :-O altså inte extrakt eller ens punch utan bara alkohol!

haha, va dum jag är, ja har ju fryst in öl och sånt :)

• Sjuhundra

Va?! :-O
    Vad är det för märke, går det inte att leta upp en mer fullständig innehållsförteckning på hur mycket alkohol det är i den på internet?
    Den glassen måste jag testa... ;)

• HelenaMaria

Det lär ju vara så lite alkohol att det inte är någon fara. Eller det kanske finns en åldersgräns på glassen?;) Ät om du är sugen!

• Upptagen

det är små mängder alkohol i den mesta glassen har jag för mig. Men det är så ytterst lite så det borde inte vara någon fara alls. Kroppen förbränner den nog nästan på en gång man äter den.

• Gumlan

Cartedor någonting är det men kaffe och alkohol, det smakar verkligen sprit! :-/

Svar på tråden Snabbt svar om ifall alkohol försvinner vid frystemperatur??