Lånehajar
Pga den förbannade FK så måste jag låna pengar av en bank denna månaden för att slippa betalningsanmärkningar osv.
Så det jag undrar är, vilken av bankerna är bäst att låna av? Och då syftar jag inte på Nordea och dom "vanliga" bankerna.
Pga den förbannade FK så måste jag låna pengar av en bank denna månaden för att slippa betalningsanmärkningar osv.
Så det jag undrar är, vilken av bankerna är bäst att låna av? Och då syftar jag inte på Nordea och dom "vanliga" bankerna.
Det är endast de vanliga bankerna som det är "bra" att låna av. GE, resurs m.fl har skyhöga räntor och tar ingen somhelst hänsyn till dig.
Nej men jag ska bara låna pengarna i en månad, för jag Måste ha pengar före den 28onde. Känner till deras räntor.
IKEA eller ICA är bra alternativ kanske.
Men är det inte bättre att först prata med den fordringsägare det gäller och be om uppskov? Om man är öppen och ärlig om sina problem och kan garantera att man betalar nästa månad så brukar de flesta kunna vara schyssta. Kanske kan du betala en liten del denna månad för att visa att du har gonda intentioner? Pröva med det INNAN du går och lånar pengar.
Att låna pengar för en så kort tid som en månad kan ofta bli relativt dyrt om man räknar den effektiva räntan eftersom avgifterna, som är utöver den vanliga räntan, ofta blir lika höga som för ett lån för en längre tid fastän lånet bara gäller en månad.
Det här nya mobillånet där man lånar upp till 3000 via mobilen?? mobillan.se tror jag det är
ANledningen till att jag absolut Inte kan få en enda betalningsanmärkan är för att vi till vintern ska flytta till en ny stad, och för att få en hyres lägenhet så måste man vara prickfri. Och då min sambo inte är det, så måste jag vara det.
Ica banken bra räntor lätt att få lån
Resurs Bank ska du inte låna av. Min dator ligger på den. Svinhög ränta.
När jag köpte min dator gick den på drygt, 10.500 kr. Nu har jag 11.500 kr att
betala pga hög ränta + några missade räkningar.
Ica och Ikano är bra men de kanske räknas som vanliga banker?! Av de andra rekommenderar jag Citibank framför GE bank. Wasa kredit är också bra.