• PernillaWaxin

Hjälp min katt ramlade ner från 4 våningen!

Hjälp mig snälla. Våran katt ramlade ner från 4 våningen i natt. Som tur var fanns det en massa buskar som dämpade fallet. Vi hittade henne efter 5timmars letande. Nu gnäller hon till lite när man ta henne på revbenen. Kan det vara något allvarligt? Hon går bra och verkar lite trött.

• Svar på tråden Hjälp min katt ramlade ner från 4 våningen!
  • myskatt

Åkt till Ultuna och få henne kollad av vet. Kan har brutit både det ena och det andra stackarn .

Mullig mamma till Tilde ♀
  • siamesen

Tycker du ska prata med en veterinär.

det kan ju vara inre blödningar och sant maste kolllas upp, men det kan ju lika gärna vara blamärken eller benbrott.

• PernillaWaxin

Ja min sambo sa att vi skulle åka till en vetrinär imorgon och kolla upp detta för säkerhetens sida.

• vackrastarflow

hon har nog lite ont i magen men hon verkar ju inte lida allt för mycket. observera henne under morgondagen och om det inte blir bättre gå till veterinär. hade hon haft inre blödningar hade hon nog haft mer ont. fast om hon är jättetrött är det ju inte bra det heller...

ring agria-veterinären förresten. telenummer finns på www.agria.se och det kostar 25 kr för ett samtal och man behöver inte vara försäkrad där för att ringa. han är jättebra och har hjälpt oss många gånger.

• vackrastarflow

(man behöver ju inte oroa sig för att han är där för att tjäna pengar, så han ger ofta ett väldigt kvalificerat svar)

• Hannapanna72

Katter är väldigt bra på att "dölja" smärta, stor risk för inre skador efter ett sådant högt fall (10 m?) Åk in akut och få katten röntgad anser jag...

• Fru Lindahl

Jobbar som djursjukvårdare på ett djursjukhus i Stockholm...

Hur mår hon? Trött är hon helt klart efter både fall och efter att ha varit ute i fem timmar om hon i vanliga fall är en innekatt.
    Ont kommer hon att ha i kroppen.
    Var hon nerkissad när ni hittade henne? eller har hon varit på lådan efter att ni kom in? Andas hon normalt?
    Hur ser hennes framtassar ut? Går hon på dem?
    Har hon sår på nosen och titta gärna henne i munnen?

Om hon fortsätter att må bra behöver ni troligen inte åka till veterinär i morgon heller, men håll noga koll på henne under natten!

• PernillaWaxin

Jag ville bara säga tack för alla som gav mig jättebra svar. Vi ska till ultuna snart in på akuten.

• myskatt

Hoppas det inte är så farligt och att hon repar sig snabbt!

Mullig mamma till Tilde ♀
  • Nattsaga

Ja jag hade åkt direkt in till djursjukhuset.

Svar på tråden Hjälp min katt ramlade ner från 4 våningen!