• Liam o Engla

hur ta bort oranga fläckar på barnstolen

jag gav liam hipps burk med "nudlar grönsaker o skinka" till lunch. han kladdade o kletade som alltid när jag matade honom men problemet var bara att den här gången gick inte de oranga fläckarna från maten bort. han har en vit plast barnstol med bord från ikea o den e helt fläckig nu. jag har försökt med de mesta starka medel, men inget verkar bita på dessa fläckar. ser skitskabbigt ut, den är helt orange solkig! är det nån som har nåt tips på hur man kan få bort den här typen av fläckar?

/ jessica

• Svar på tråden hur ta bort oranga fläckar på barnstolen
  • Tintomara

Jag skulle testa: tandkräm ( ), Vim eller Svinto. Alltså något som slipar lätt.

• minisnutten

Jag skulle prova gall tvål, det klarar det mesta
    Finns både som hård tvål och som flytande...har köpt den på en affär i Västerås som heter Village och säljer allt möjligt till hemmet.

Lycka till

• Flutterby

Det här låter helknäppt, men testa med suddgummi! Det använde jag på våran när inget annat hjälpte mot fläckarna! Det är värt ett försök!

• Netriosa

Prova vanlig matolja! låter kanske konstigt med det är väldigt effektivt om man har tex. morotsfläckar på skärbrädan Smörj in med matolja och torka av med papper.

Lycka till

• Maysan

Tvätta med en svamp som du doppat i lite klorin. Funkar jättebra.

• Liam o Engla

å tack snälla för alla tips ikväll ska jag roa mig me att få stolen ren!!!!
    kram

• Fia 74

Jag har en likadan stol och en son som älskar orangea puréer Jag torkar bara med diskmedel och då kan det bli lite färg kvar, men dessa brukar liksom försvinna av sig själv efter ett litet tag - vet inte om det släpper lite vare gång man är där och torkar? Denna stol har även använts av storebror och den har inga permanenta fläckar efter honom, så jag tror inte att du behöver behandla fläckarna med något speciellt...

• Lillfot

Japp det är bara att ösa på med svinto och klorin, så blir man så lycklig så

• Stjärnstopp

Hur har det gått? Var det ngt av tipsen du provade som fungerade??

• Liam o Engla
    Generad ska erkänna att jag inte haft tid att prova tipsen ännu. men imorrn så ska fläckarna bort!!!!!
  • Ina o Esme

Håller med "fia 74", har en lika dan stol och ibland ser den helt hemsk ut men det försvinner alltid av sig självt utan att jag måste ta till något mer än diskmedel.

• Liam o Engla

tack för tipsen! har provat vim (elelr jif) och diskmedel yes! båda hjälpte så nu e stolen vit o fin igen

Svar på tråden hur ta bort oranga fläckar på barnstolen