Preventivmedel utan hormoner???
Finns det något bra preventivmedel utan hormoner? Förutom kondom alltså. Hörde ryktas om någon ägglossningsgrej men kommer inte ihåg var eller hur den fungerar. Någon som vet? andra tips?
Finns det något bra preventivmedel utan hormoner? Förutom kondom alltså. Hörde ryktas om någon ägglossningsgrej men kommer inte ihåg var eller hur den fungerar. Någon som vet? andra tips?
persona är ett preventivmedel..en liten dator typ som ger utslag när det är säkert/mindre säkert att ha 6... den kan man givetvis använda tvärtom sen när man vill bli fler i familjen
www.persona.se (tror jag)
www.persona.info/se/
här kommer den riktiga länken
du har ju även kopparspiral
har provat kopparspiral men den krånglade oavbrutet o resulterade i 2 svåra inflammationer. vågar inte prova igen.
har någon provat PERSONA?
Finns även billingsmetoden/naturlig familjeplanering. Då lär man sig att utifrån slidsekretet tolka när det är säkert eller ej. Går att läsa om på www.familjeplanering.nu (tror jag)
Oj fel, www.familjeplanering.com skulle det vara
Pessar!
Inga hormoner, ingen påverkan på den fortsatta fertiliteten, relativt billigt ifall man inte har samlag flera gånger varje dag
Japp, Pessar skulle jag oxå rekomendera..Kanske ihop med personan för att vara extra säker??
Pessar är inte alls så krångligt och jobbigt som det låter
lillalillajag. Håller med. Framför allt är det inte så krångligt som "alla" säger, dvs "alla" som inte själva provat...
Exakt Jennie med ie!
Det finns väääldigt många med åsikter om pessar..Men som aldrig testat..Tom bm som provade ut mitt pessar var tveksam till det.."HOn var mer en p-piller bm" som hon själv uttryckte det...
99% av alla BM verkar vara p-piller-BM... eller möjligen spiral-BM...
Jag gillar Persona, men den kan man inte använda vid amning tyvärr. också bra när man sedan VILL bli med barn.
är inte kopparspiral utan hormoner??
Jennie med ie:
Nyfiken, vad menar du med:
"Pessar!
Inga hormoner, ingen påverkan på den fortsatta fertiliteten, relativt billigt ifall man inte har samlag flera gånger varje dag."
Sliter man ut den (?!) el menar du för att man anv den i komb m spermiedödande medel?? Förlåt, är helt okunnig på pessar-området!!
aprilbarn, visserligen håller inte ett pessar i all evighet men jag syftar främst på det spermiedödande medlet...
Jennie med ie
Tack, tack för svaret. Känner mig lite klokare